شناسهٔ خبر: 3518 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

تاثیر برنامه‌های بهسازی بافت‌های فرسوده در زندگی مردم

بافت فرسوده جویباره/ اصفهان مدیر طرح «جستار کیفیت در تجربه‌‌های بازآفرینی شهری» تاکید کرد: آخرین فرصت برای ثبت نام در این طرح، ۲۰ بهمن است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نخستین «جستار کیفیت در تجربه‌های بازآفرینی شهری» با حمایت شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران با هدف شناسایی و تقدیر از افرادی که تجارب آنان در بافت‌های شهری باعث بهبود کیفیت زندگی مردم شده است برگزار می‌شود.

الهه پژوتن، مدیر طرح «جستار کیفیت در تجربه‌های بازآفرینی شهری» با بیان این‌که زمان مهلت ثبت‌نام در این طرح ۲۰ بهمن است، افزود: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت www.iburp.ir اطلاعات شخصی و اطلاعات مربوط به طرح را به همراه آپلود عکس‌های مربوطه در سایت وارد کنند.

وی درباره چگونگی ارزیابی درخواست‌ها توضیح داد: این تجربه‌ها پس از به پایان رسیدن مهلت ثبت نام جمع‌آوری می‌شوند و سپس هیئت داوران بر اساس معیارها و سوابقی که در ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی، کالبدی و زیست محیطی دارند، ارزیابی خود را انجام می‌دهند. بعد از این‌که اثری به عنوان تجربه برتر شناخته شد، این تجربه‌ها پایش می‌شوند. مثلا تجربه‌ای که در زاهدان حاصل شده، از سوی کارشناسان مرکز و کارشناسان جامعه شناس و شهرسازی بررسی شده و آن‌ها با حضور در محل، میزان رضایتمندی مردم را از این تجربه‌ها جویا می‌شوند. این کارشناسان به دنبال این هستند که بدانند آیا این تجربه‌ها در زندگی مردم تاثیر داشته است یا خیر. پس از این پایش، دوباره طرح به هیئت داوران برای ارزیابی مجدد ارسال خواهد شد.

پژوتن اظهار کرد: زمان برگزاری و اعلام نتایج، خرداد ۹۴ است که طی آن به برگزیدگان برتر نشان ملی کیفیت در حوزه باز آفرینی شهری اعطا می‌شود.

در اجرای این طرح، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه هنر، دانشگاه تربیت مدرس، وزارت کشور، دانشگاه علم و صنعت، جامعه مهندسان مشاور و سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری مشارکت دارند./

نظر شما