شناسهٔ خبر: 35203 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در مراسم بزرگداشت مقام مهندس انجام شد؛

رونمایی کتاب اخلاق‌مهندسی با حضور وزیر راه و شهرسازی

کتاب کتاب اخلاق مهندسی در ۴ فصل و ۱۵۰ صفحه در مراسم بزرگداشت مقام مهندس در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی رونمایی شد. فصل سوم این کتاب به نظام‌نامه رفتار حرفه‌ای اختصاص دارد که توسط وزیر راه و شهرسازی به نگارش درآمده و در مصوبه‌ای نیز ابلاغ شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شب گذشته ۴ اسفندماه در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی و در مراسم بزرگداشت مقام مهندس- مصادف با سالروز تولد دانشمند ایرانی، خواجه نصیرالدین‌طوسی – کتاب اخلاق مهندسی با حضور وزیر راه و شهرسازی رونمایی شد.

در مراسم رونمایی از کتاب اخلاق مهندسی علاوه بر وزیر راه و شهرسازی، حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، پیروز حناچی دبیر شورای‌عالی و معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی، فرج‌الله رجبی رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان کشور و همچنین، حسن قربانخانی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران حضور داشتند.

کتاب اخلاق مهندسی به همت مجمتع رسانه‌ای ساختمان، در ۴ فصل و ۱۵۰ صفحه با مقدمه‌ای از دکتر علی خاکی صدیق ریاست دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین‌طوسی و پژوهشگر اخلاق مهندسی تهیه شده است.

فصل اول این کتاب به مفاهیم اخلاق نظری پرداخته و فصل دوم مباحث اخلاق حرفه ای مهندسی را بیان می کند. در فصل سوم مفاد آیین‌نامه‌های مهم و معتبر اخلاق مهندسی ارایه شده و در ادامه آن منشورهای اخلاقی انجمن مهندسان حرفه‌ای ایالات متحده آمریکا و نظام‌نامه رفتار حرفه‌ای اخلاق مهندسی در نظام مهندسی ساختمان کشور که توسط عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در سال جاری به رشته تحریر درآمده و ابلاغ شده، آمده است. در فصل چهارم کتاب اخلاق مهندسی برای نخستین بار در اقدامی پژوهشی به مستندسازی، ارایه گزارش‌ها و تجربه‌های اخلاقی در صنعت ساختمان ایران پرداخته شده و گفتارهایی از پیشکسوتان و مدیران ارشد این صنعت به چاپ رسیده است. /

نظر شما