شناسهٔ خبر: 35227 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مسعود حق لطفی:

نخستین سنگ بنای موزه تاریخ تمدن جهان اسلام بر زمین شهر قزوین نشست/ طرح این موزه به مسابقه گذاشته خواهد شد

مسعود حق لطفی مدیرکل راه و شهرسازی از رونمایی سنگ بنای موزه تاریخ تمدن جهان اسلام در شهر قزوین در پی انعقاد تفاهم‌نامه‌ای میان شرکت مادر تخصصی عمران بهسازی شهری وزارت راه و شهرسازی، استانداری، شهرداری قزوین و حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوترابی فرد رئیس هیت امنای این موزه خبر داد.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مسعود حق لطفی با اعلام این خبر گفت: پیرو سیاست‌گذاری وزارت متبوع و همچنین پیگیری مکرر دکتر ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی بازآفرینی و باز زنده سازی دو محله سردار و دیمج در شهر قزوین آغاز شد.

وی افزود: برای شروع این طرح خوشبختانه نخستین موزه تاریخ تمدن جهان اسلام در شهر قزوین احداث‌شده و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بالقوه‌ی موجود در محلات سردار و دیمج و همچنین ویژگی‌های خاص شهر قزوین، به یاری خدا شاهد موزه‌ای زنده و پویا خواهیم بود در دل بافت ارزشمند تاریخی قزوین.

حق لطفی عنوان کرد: پس از دریافت موافقت اولیه معاون وزیر راه و شهرسازی و تصویب در ستاد بازآفرینی استان، امروز در یک مراسم رسمی شاهد مبادله تفاهم‌نامه میان طرفین انجام این طرح بزرگ ملی بودیم.

دبیر ستاد بازآفرینی استان یادآور شد: با توجه به طرح‌های اولیه، زمین پیش‌بینی‌شده برای احداث ساختمان موزه ۱۵ هزار مترمربع می‌باشد که ۱۰۰ پلاک آن توسط شرکت عمران بهسازی شهری وزارت راه و شهرسازی تملک شده و بخشی از آن‌هم به دست شهرداری قزوین انجام خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی با تأکید بر حمایت همه‌جانبه وزارتخانه متبوع از برنامه‌های مربوط به بازآفرینی خاطرنشان کرد: طرح موزه تاریخ تمدن جهان اسلام به مسابقه گذاشته می‌شود تا بتوان با به‌کارگیری ظرفیت مشاوران و طراحان برجسته، ساختمانی درخور و شأن نام اسلام، ایران و شهر قزوین بنا کرد.

مهندس حق لطفی عنوان کرد: مراحل و روند برگزاری مسابقه متعاقباً اعلام می‌شود تا شرکت‌کنندگان بتوانند طرح‌های پیشنهادی خود را جهت بررسی و اعلام نظر داوری به وزارت راه و شهرسازی ارائه نمایند.

وی در پایان با اشاره به اینکه مهم‌ترین هدف ما از پیگیری و اجرای این سیاست‌ها ایجاد شور، نشاط و همچنین ارتقای کیفیت زندگی در بافت‌های ناکارآمد شهری است اظهار کرد: در برنامه‌های کوتاه‌مدت پیش‌بینی‌شده برای بازآفرینی محلات دیمج و سردار، فضاهایی برای حضور هنرمندان و فرهیختگان در نظر گرفته‌شده تا بتوان با بهره‌گیری از ظرفیت فرهنگی و هنری غنی این شهر و این سرزمین، روح زندگی و هویت ملی را به شهر تزریق کرد.

 

نظر شما