شناسهٔ خبر: 35275 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

جزئیات نشست هم‌اندیشی مدیران بنادر شمالی در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر

نشست نشست هم‌اندیشی مدیران بنادر شمالی با هدف بررسی چالش‌های فراروی بنادر شمال کشور با حضور مدیران کل ستادی سازمان بنادر و دریانوردی روز چهارشنبه گذشته در بندر نوشهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران، سیاوش رضوانی مدیرکل بنادر مازندران در ابتدای این نشست با ارائه گزارشی در خصوص سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در بندر نوشهر در سال‌های اخیر، به تشریح مسائل و مشکلات در بخش‌های مختلف پرداخت.

 وی احداث سامانه رسوب‌گیر و راه دسترسی را از پروژه‌های مهم و حیاتی بندر نوشهر عنوان و بیان کرد: خوشبختانه با مساعدت مدیران ارشد سازمان بنادر و دریانوردی احداث سامانه رسوب‌گیر در کمیته DSS سازمان مورد تصویب قرار گرفته و در خصوص احداث راه دسترسی نیز با همکاری مسئولان ذیربط اقدامات خوبی انجام شده است.

 رضوانی آزادسازی سواحل را از دیگر اولویت‌های خود در اداره کل برشمرد و افزود: با حمایت‌های مسئولان ارشد قضایی و اجرایی استان و سازمان بنادر و دریانوردی، تاکنون ۲۵ کیلومتر از اراضی ساحلی استان آزادسازی شد و پرونده‌های متعددی در این زمینه در دستگاه قضایی تشکیل گردیده و در حال پیگیری است.

 در ادامه مدیران بنادر شمالی به بیان مسائل و مشکلات بنادر تابعه از جمله لزوم استفاده از ظرفیت‌های موجود در بنادر شمالی، تعدد اپراتور فعال در بنادر شمالی، عدم تخصیص منابع مالی مناسب، سن بالای ناوگان کشتیرانی فعال در دریای خزر، لزوم اصلاح و بازنگری مفاد برخی از قراردادها، ساماندهی نیروی انسانی، نبود نیروی تخصصی در بخش‌های سواحل، دریایی و ... پرداختند.

 در ادامه حمزه علی بخشی مشاور و مدیرکل حوزه مدیرعامل، روابط عمومی و ارزیابی عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی هدف از برگزاری این نشست را احساس همدلی بیشتر بین بنادر شمالی و ارائه راهکار برای رفع مشکلات موجود عنوان کرد.

 وی همچنین بر ضرورت انجام ارزیابی عملکرد بنادر شمالی، ساماندهی نیروی انسانی، تأمین بودجه و ارتقاء تشکیلات روابط عمومی تأکید کرد.

نظر شما