شناسهٔ خبر: 35299 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان گزارش داد:

جزئیات تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی هرمزگان در بهمن‌ماه ۹۵

ترددشمار مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان گزارشی از تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی هرمزگان در بهمن‌ماه ۱۳۹۵ تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان، علیرضا مجرد گفت: در بهمن‌ماه حدوداً تعداد ۱۱۵۵۸۶۳۰ تردد در محورهای مواصلاتی استان صورت گرفته که  ۳۱/۵ درصد از کل ترددها مربوط به وسایل نقلیه سنگین بوده که بیشترین حجم تردد در محور بندر شهید رجایی به بندرعباس با ۳۵۰۱۲۶ وسیله نقلیه، بیشترین تردد وسایل نقلیه سنگین را داشته است.

مجرد افزود: متوسط نرخ جریان ترافیک در سطح راه‌های مواصلاتی استان معادل ۲۳۹ وسیله نقلیه در ساعت بوده، ضمن اینکه بیشترین نرخ این جریان ترافیکی مربوط به بندر شهید رجائی - بندرعباس با نرخ جریان تردد ۱۳۱۰ وسیله نقلیه در ساعت بوده است.

مجرد سرعت متوسط تردد در شبکه راه‌های دارای تردد شمار استان در مدت مذکور را ۷۱ کیلومتر در ساعت عنوان کرد و افزود: بیشترین سرعت متوسط در این مدت ۱۱۸ کیلومتر در ساعت مربوط به محور درگهان- قشم بوده است.

وی بیان کرد: کم‌ترین نرخ جریان ترافیک در این ایام با ۲۳ تردد وسیله نقلیه در ساعت مربوط به محور سه‌راهی چهوو-لامرد بوده و گفتنی است که ۱۰ درصد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی استان فاصله طولی مجاز بین دو خودرو را رعایت نکرده‌اند و بیشترین تخلف عدم رعایت فاصله طولی مجاز مربوط به محور بندر شهید رجائی-بندرعباس با ۲۷۱۲۵۶ وسیله نقلیه به ثبت رسیده است.

قابل ذکر است از مجموع کل تردد ۱۳/۵ درصد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی استان سرعت مجاز را رعایت نکرده‌اند و بیشترین تخلف عدم رعایت سرعت مجاز مربوط به محور درگهان -قشم با ۱۸۸۴۱۴ وسیله نقلیه به ثبت رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان با تأکید بر اینکه در تمام محورهای استان دوربین‌های تردد شمار و کنترل سرعت این اداره کل در طول شبانه‌روز بر تردد و فعالیت رانندگان نظارت می‌کنند بیان کرد: اطلاعات متخلفین سرعت غیرمجاز به‌صورت آنلاین و مستقیم جهت اعمال قانون به پلیس راهور ارسال می‌گردد.

نظر شما