شناسهٔ خبر: 35354 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

رستمی خبر داد:

شرط فرودگاه مهرآباد در حمایت از مسافران نوروز ۹۶/ بهره‌برداری از چند پروژه‌ تا قبل از نوروز/ پایان‌ عملیات نوسازی و بهسازی باند جدید فرودگاه بین‌المللی مهرآباد

علی رستمی مدیرکل فرودگاه مهرآباد از شرط این فرودگاه برای همکاری با ایرلاین‌ها در نوروز ۹۶ خبرداد و گفت: باهدف‌ کاهش تاخیرهای پروازی مقرر‌ کردیم مهرآباد به شرطی برنامه پروازی نوروزی ایرلاین‌ها را بپذیرد‌ که هواپیمای پشتیبان داشته باشند تا درصورتی‌که پروازی در شهری یا خود مهرآباد دچار مشکل شد از هواپیمای پشتیبان برای جابجایی مسافران استفاده شود.

علی رستمی مدیرکل فرودگاه مهرآباد درگفت وگو با خبرنگارپایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از آماده سازی نهایی زیرساخت‌ها برای نوروز ۹۶ خبرداد و گفت: در آستانه نوروز ۹۶ با حداکثر ظرفیت فرودگاه آماده خدمات‌دهی به ایرلاین‌ها و مسافران هستیم.

وی ادامه داد: به همکاران محترم گفته شده است که در بخش‌های مختلف آمادگی لازم را داشته باشند تا درخواست ایرلاین‌ها در خصوص‌ پروازهای اضافه در مقاصد مختلف پذیرفته شود.

وی با بیان اینکه مشهد، کیش، شیراز و قشم از شهرهای توریستی هستند که هر سال از سوی مسافران زیادی برای مقاصد نوروزی انتخاب می‌شوند، گفت: سیاست بر این است که درخواست ایرلاین‌ها برای افزایش پرواز به شهرهای توریستی پذیرفته شود و سال گذشته نیز در این مسیرها تمامی درخواست ایرلاین‌ها پذیرفته شد.

رستمی از شرط فرودگاه مهرآباد برای همکاری با ایرلاین‌ها در نوروز ۹۶ خبرداد و گفت: باهدف کاهش تاخیرهای پروازی با سازمان هواپیمایی جلسه‌ای گذاشتیم و آنجا اعلام کردیم مهرآباد به شرطی برنامه پروازی نوروزی ایرلاین‌ها را می‌پذیرد که ایرلاین‌ها هواپیمای پشتیبان داشته باشند تا درصورتی که پروازی در شهری یا خود مهرآباد دچار مشکل شد از هواپیمای پشتیبان برای جابجایی مسافران استفاده شود.

وی ادامه داد: به ایرلاین‌های کوچک نیز این فرصت داده شده است که هر دو تا سه ایرلاین با یکدیگر سهیم شوند و هواپیمای پشتیبان نگه دارند و یا قرارداد بسته شده با شرکت بزرگتر را به ما ارائه دهند که در صورت تاخیر غیرمجاز  از شرکت طرف قرارداد برای پشتیبانی برای جابجایی مسافر کمک بگیرند.

به گفته رستمی هم اکنون سازمان هواپیمایی با این درخواست موافقت کرده و به ایرلاین‌ها نیز این موضوع ابلاغ شده ست.

مدیرکل فرودگاه مهرآباد هم چنین با اعلام اینکه یک ماه پیش ستاد استقبال از سفرهای نوروزی درمهراباد با تمام ارگان های مربوطه تشکیل شد و خوشبختانه تا کنون سه جلسه آن برگزار شده است، گفت: بر اساس خروجی این جلسات درحال حاضر سایت مهرآباد به روز می شود تا مسافران بتوانند به راحتی به خدمات و راهنمایی لازم از قبیل اطلاعات گردشگری، اطلاعات پروازی، راهنمایی مسافر دسرسی داشته باشند

وی به روان سازی اعزام پذیرش مسافر اشاره کرد و گفت: امسال عملیاتی برای روان‌سازی مقابل ترمینال‌های یک و دو انجام شد که درحال تکمیل است و تا قبل از عید به بهره‌برداری میرسد.

رستمی هم چنین خبرداد که سیستم حمل و نقل عمومی به بهترین شکل ممکن آماده ارائه به مسافران نوروزی است و گفت: تاکسی‌های فرودگاه‌ها نوسازی شده‌اند و برای کمک به محیط زیست تاکسی‌های هیبریدی همراه راننده‌های آموزش دیده با لباس فرم به کارگرفته شدهاند. درحال حاضر نیز نزدیک‌ترین و سیله حمل و نقلی مسافران بعد از خروج از ترمینال‌ها، تاکسی‌ها هستند و بعد مترو است که از ساعت ۵:۳۰ دقیقه تا۱۰:۳۰شب فعال است و بعد هم خط اتوبوسرانی تا میدان ونک و آزادی برقرار است.

رستمی ادامه داد: درحوزه حمل بار، امسال چرخ‌های حمل بار به بخش خصوصی داده شده و تاکید شده است که هیچ کارگری نمی‌تواند وجهی از این بابت اخذ کند.

وی به زیباسازی محوطه بیرونی فرودگاه اشاره کرد و ادامه داد: گل آرائی، زیبایی و اضافه کردن تابلوهای راهنما، آماده کردن پارکینگ‌ها و آماده کردن مسیرهای منتهی به پرواز و ترمینال‌ها درحال انجام است.

مدیرکل فرودگاه مهرآباد در پاسخ به اینکه چه تعداد پروژه در مهرآباد در حال اجرا  است، گفت: درحال حاضر ۲۰ پروژه در مهرآباد در حال اجراست که تا پیش از نوروز ۹۶ به بهره‌برداری می‌رسد. 

وی عملیات نوسازی و بهسازی باند ۲۹ راست فرودگاه بین‌المللی مهرآباد را یکی از این ۲۰ پروژه دانست و گفت: پیشرفت فیزیکی این پروژه به ۹۸ درصد رسیده است و تا قبل از عید به بهره‌برداری می‌رسد و اکنون در حال جمع‌آوری تجهیزات کارگاه و آماده‌سازی استریپ‌ها هستیم.

رستمی با بیان اینکه عملیات نوسازی و بهسازی باند ۲۹ راست فرودگاه بین ‌المللی مهرآباد به منظور ارتقا ضریب ایمنی و استانداردسازی سطوح پروازی طی این مدت انجام شد، گفت:در حال حاضر فرودگاه بین‌المللی مهرآباد دارای دو باند «باند ۲۹ راست» و «۲۹ چپ» است که پروازهای این فرودگاه در حال حاضر از باند ۲۹ چپ انجام می‌شود و باند ۲۹ راست بازسازی شده است که انشالله تا قبل از عید این باند بتونی به بهره‌برداری خواهد رسید.

نظر شما