شناسهٔ خبر: 35356 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمان جنوبی خبر داد

تجهیز ۶ راهدارخانه برای اسکان مسافران نوروزی کرمان جنوبی/ معرفی اماکن تاریخی استان در بروشورهای اداره کل راهداری

احسان عراقی زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمان جنوبی از آماده‌سازی ۱۳ اکیپ راهداری و ۶راهدارخانه برای خدمت‌‌رسانی به مسافران در ایام تعطیلات و سفرهای نوروزی خبر داد.

احسان عراقیزاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمان جنوبی درگفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: ۱۳ اکیپ راهداری با ۱۳۰ دستگاه ماشین‌آلات برای ارائه خدمات مورد نیاز به مسافران نوروزی کرمان جنوبی در نظر گرفته شده و ۶راهدارخانه نیز برای اسکان ضروری مسافران پیش‌بینی و آماده‌‌سازی شده است.

عراقی‌زاده با بیان اینکه زمان سفرهای نوروزی در محورهای کرمان جنوبی از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین پیش‌بینی شده است، افزود: به دلیل اینکه کرمان جنوبی در مسیر تردد مسافران به جنوب شرق و جنوب کشور قرار دارد تابلوهای راهنمایی مسیرها را در محورها نصب کرده‌ایم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمان جنوبی گفت: جیرفت و کهنوج دارای تعداد زیادی اماکن دیدنی و باستانی هستند و برای آشنایی مسافران با این بناها بروشورهای معرفی جاذبه‌های گردشگری را تهیه کرده‌ایم که در پاسگاه‌های پلیس راه و پایانه‌های مسافری توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ارتقای امنیت تردد در محورهای ارتباطی جنوب استان کرمان اختصاص داده شده، تاکید کرد:  ایمن‌سازی مطلوب و مناسب راه‌ها و نصب انواع علائم و تجهیزات ایمنی راه‌ها در کاهش سوانح و حوادث جاده‌ای خصوصا در ایام نوروز حائز اهمیت خواهد بود.

عراقی‌زاده گفت: نوروز ۹۵ درمجموع ۱۷ هزار دستگاه خودروی مسافران نوروزی در محورهای استان تردد کردند که پیش‌بینی می‌شود این تعداد در نورورز ۹۶ به ۲۵ هزار خودرو برسد. ضمن اینکه در نوروز ۹۵ با ۱۸ مورد تصادف که دو مورد منجر به فوت بود مواجه شدیم.

جنوب استان کرمان شامل هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبارجنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان است و حوزه راه‌های این منطقه زیر پوشش اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان قرار دارد.

نظر شما