شناسهٔ خبر: 35395 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان همدان:

تکمیل ایستگاه راه‌آهن همدان ۶ ماه زمان نیاز دارد

ایستگاه همدان مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان همدان با تأکید بر اینکه راه‌آهن همدان-تهران در بهار ۹۶ به همدان خواهد رسید، گفت: از ابتدای آذر تا امروز ۵۵ کیلومتر از عملیات ریل‌گذاری انجام شده است و امروز در کیلومتر ۱۹۸ راه‌آهن همدان-تهران قرار داریم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، فرهاد فرزانه با بیان اینکه فاصله ریل‌گذاری تهران تا همدان تقریباً ۲۶۴ کیلومتر است، اظهار کرد: تا ۳ ماه گذشته بیش از ۱۴۵ کیلومتر ریل‌گذاری انجام شده بود که با برداشته شدن تحریم‌ها از ابتدای آذر تاکنون ۵۵ کیلومتر ریل‌گذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه ریل‌گذاری به ۱۹۸ کیلومتری رسیده است، عنوان کرد: در حال حاضر راه‌آهن ۶۷ کیلومتر تا همدان فاصله دارد و عملیات ریل‌گذاری در حال انجام است.

وی با تأکید بر اینکه مشکلات خرید ریل و ساخت کوبلاژ حل شده است، بیان کرد: ریل‌گذاری در بهار ۹۶ به همدان خواهد رسید و در آن زمان ایستگاه‌ها به صورت موقت آماده بهره‌برداری خواهد شد.

فرزانه با بیان اینکه راه‌آهن همدان-تهران ۱۱ ایستگاه بینابین دارد، تصریح کرد: ایستگاه شهر همدان ۵۰ درصد پیشرفت دارد و در بهار نیز ایستگاه مسافری و باربری در حد مختصری آماده خواهد شد چرا که تکمیل آن ۶ ماه زمان می‌خواهد.

مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان همدان با اشاره به اینکه تکمیل ایستگاه راه‌آهن ۶ ماه زمان نیاز دارد، بیان کرد: فعلاً هدف این است که ریل‌گذاری انجام شود و با توجه به محدودیت زمانی بهره‌برداری از ریل موردنظر است.

وی تأکید کرد: راه‌آهن همدان-تهران پروژه‌ای است که ۱۰ سال منتظر آن بودیم و در حال حاضر مهم این است که کار به اتمام رسیده و اینکه چندماه با تأخیر به بهره‌برداری برسد اهمیت چندانی ندارد چرا که در فرآیند اجرایی اتفاقات مختلفی باید بیفتد.

وی یادآور شد: پروژه راه‌آهن تهران- همدان- سنندج از طرح‌های مهر ماندگار است که از سال ۷۵ در دستور کار دولت قرار گرفت اما ساخت آن در سال ۸۴ کلید خورد تا زیرساخت‌های حمل‌ونقل همدان توسعه یابد و به گفته برخی از مسئولان قرار بود در یک قرارداد ۱۸ ماهه به نتیجه مطلوب برسد.

نظر شما