شناسهٔ خبر: 35412 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در حاشیه بهره‌برداری از ۱۵ پروژه فنی و دریایی صورت گرفت:

امضای تفاهم‌نامه فی‌مابین نیروی دریایی سپاه و سازمان بنادر و دریانوردی

تفاهم نامه تفاهم‌نامه همکاری جست‌وجو و نجات و مقابله با آلودگی نفتی در دریا بین سازمان بنادر و دریانوردی و نیروی دریایی سپاه پاسداران منعقد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، در حاشیه بهره‌برداری از ۱۵ پروژه فنی و دریایی با حضور سردار علی فدوی فرماندهی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سعید نژاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تفاهم‌نامه‌ای در راستای مباحث زیست‌محیطی و جستجو و نجات دریایی منعقد شد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری جست‌وجو و نجات و مقابله با آلودگی نفتی در دریا اظهار کرد: اقتدار نیروهای نظامی در صحنه‌های مختلف کاملاً مشخص است و در این عرصه نیروی دریایی سپاه پاسداران و نیروی دریایی ارتش فعالیت‌های خاصی را بر عهده دارند.

سعیدنژاد افزود: ما به نمایندگی از دولت ایران اعمال حاکمیت در عرصه آب‌های تحت حاکمیت را انجام می‌دهیم، بنابراین باید از تمام امکانات موجود برای این اعمال حاکمیت استفاده کنیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: در راستای مشخص شدن نقاط مشترک و همکاری دقیق‌تر تفاهم‌نامه‌ای در چارچوب جستجو و نجات دریایی و مقابله با آلودگی نفتی در دریا بین سازمان بنادر و نیروی دریایی سپاه تنظیم شد و به امضا رسید.

سعیدنژاد افزود: سازمان بنادر به عنوان نماینده حاکمیت وظیفه ملی و جهانی دارد که از آب‌های سرزمینی در راستای حفاظت از محیط‌زیست حمایت کند و این جزو تکالیف ما به عنوان یکی از اعضای سازمان جهانی دریانوردی است.

معاون وزیر و شهرسازی در پایان یادآور شد: در ارتباط با حفظ محیط‌زیست دریا تجهیزاتی داریم و از امکانات ارگان‌های دیگر نیز استفاده می‌کنیم.

فرمانده نیروی دریای سپاه پاسداران نیز با بیان اینکه فعالیت‌های مشترکی از قبل مابین سازمان بنادر و دریانوردی و نیروی دریایی سپاه وجود داشت گفت: امضای این تفاهم‌نامه برای مستحکم و نظام‌مند شدن فعالیت‌های فی‌مابین این دو ارگان صورت پذیرفته است.

سردار علی فدوی بر لزوم صیانت از آب‌های حاکمیتی جمهوری اسلامی ایران تأکید داشت و گفت: تمامی ارگان‌هایی دریایی در راستای مباحث محیط‌زیست دریایی اغماض و مماشاتی با متخلفین نخواهد داشت.

برچسب‌ها:

نظر شما