شناسهٔ خبر: 35453 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار كرمان خبر داد:

عبور ۸۵درصد بار کشور از کریدور کرمان

جاده استاندار کرمان گفت: ۸۵ درصد بار کشور به دلیل موقعیت جغرافیایی کرمان از کریدور این استان عبور می‌کند.

به  گزارش پايگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از ایرنا علیرضا رزم حسینی روز سه شنبه در کمیته امور زیربنایی استان کرمان افزود: سوخت شرق کشور نیز از مسیر محورهای این استان عبور می‌کند و ۳۲ میلیون تن سنگ آهن در راه‌های کرمان در حال جا به جایی است.

وی به یکی از معضلات استان کرمان در بخش جاده‌ای اشاره و بیان کرد: سالانه ۶۰۰ هزار نفر تردد افاغنه از استان کرمان انجام می‌شود که بخش عمده حوادث جاده‌ای به دلیل حضور این افراد رخ می‌دهد.

رزم حسینی از کرمان به عنوان استانی صنعتی و کشاورزی یاد کرد و گفت: در توزیع منابع عادلانه به استان کرمان توجه شود زیرا ظرفیت‌های بسیار زیادی در این استان وجود دارد.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه به کمبود منابع دولتی آگاه هستیم گفت: به عدالت در توزیع اعتبارات در سطح کشور نیاز داریم و اگر اعتبارات حکومتی اعطا شود در تعامل با مردم می‌توان طرح‌های بزرگی را اجرایی کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کرمان نیز گفت: بدهی استان کرمان به پیمانکاران ۳۳۲ میلیارد تومان است و در تمام راه‌های استان کرمان، پیشرفت فیزیکی جلوتر از پیشرفت مالی است.

جعفر رودری افزود: کرمان استانی پهناور است و بر اساس شاخص‌های زیربنایی بعد از استان سیستان و بلوچستان از نظر زیرساخت‌های کلی در همه بخش‌های موقعیت خوبی را ندارد و این موضوع در جنوب این استان بیشتر است.

نظر شما