شناسهٔ خبر: 35455 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

اسحاق جهانگیری در مراسم بهره‌برداری از ۵۲۷ سامانه هوشمند ثبت تخلفات:

شاهد كارهای ارزشمند از سوی وزارت راه و شهرسازی هستیم/ قرارگيری ایران در بين كشورهای دارای بیشترین حوادث رانندگی زیبنده نیست/ كاهش تلفات جاده‌ای از ۲۷ هزار به ۱۶ هزار نفر كار بزرگی است

جهانگيري ۵۲۷ سامانه هوشمند ثبت تخلفات عبورو مرور جاده‌ا‌ی و كلنگ‌زنی احداث زیرساخت‌های جدید سامانه‌های هوشمند با حضور معاون اول رئیس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی در سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای به بهره‌برداری رسید.

به  گزارش خبرنگار پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اسحاق جهانگیری در مراسم بهره‌برداری از ۵۲۷ سامانه هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور جاده‌ی اظهار داشت: امروز شاهد كار ارزشمندی هستیم كه همكاران گرامی از وزارت راه و شهرسازی انجام داده‌اند.

وی افزود: استفاده مطلوب‌تر از سیستم‌های هوشمند در حمل ونقل جاده‌ای یكی از دغدغه‌های اصلی به منظور كاهش تلفات جاده‌ای به شمار می‌رود.

جهانگیری با بیان اینكه قرار گرفتن ایران در میان ردیف‌های اول كشورهای دارای بیشترین تلفات رانندگی زیبنده ملت شریف ایران نیست گفت: باید با توجه به اینكه جان انسان‌ها ارزشمند است، اقدامات جدی در این راستا انجام شود.

وی كاهش تلفان جاده‌ای از ۲۷ هزار نفر به حدود ۱۶ هزار نفر را كار بزرگی خواند و تاكید كرد: این تعداد از تلفات همچنان زیاد است و به طور قطع باید با استفاده از ابزارها كاهش چشمگیری انجام شود.

معاون اول رئیس جمهوری خطاب به ملت ایران بیان داشت: مردم باید بدانند تخلفات راهنمایی و رانندگی بیش از اینكه به فرد متخلف آسیب برساند به افراد دیگر كه در جاده حضور دارند آسیب می‌رساند.

جهانگیری ادامه داد: سامانه‌های هوشمند می‌توانند كمك بزرگی برای پلیس به منظور كاهش تخلفات رانندگی و شناسایی نقاط پرتصادف باشند. از اين رو نیازمند ایجاد سامانه‌های هوشمند برای تمام شبكه راه‌ها هستیم.

این مقام مسئول با اشاره به برنامه دولت برای استقرار دولت الكترونیك گفت: در حال حاضر زیرساخت‌های كشور به جایی رسیده كه به راحتی می‌توانیم سامانه‌های الكترونیك را در هر نقطه‌ای مستقر كنیم.

وی تاكید كرد: باید تلاش كنیم تعداد سامانه‌ها در استان‌ها افزایش یابد.

جهانگیری با بیان اینكه نیازمند استقرار سامانه‌های هوشمند در حوزه‌های ریلی و بنادر به غیر از جاده‌ها هستیم بیان داشت: در آستانه عید نوروز امیدوارم ملت با رعایت مقررات به پلیس و وزارت راه و شهرسازی به منظور كاهش حادثه‌ها كمك كند.

نظر شما