شناسهٔ خبر: 35461 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران اعلام کرد:

تحقق وعده ۶۰۰ دوربین نظارتی از سوی وزارت راه و شهرسازی/ پيش‌بينی سفرهای نوروزی ایمن‌تر با نصب و بهره‌برداری از سامانه‌های هوشمند/ ورود ۲ فروند ایرباس تا نوروز به ناوگان هوايی هما

آخوندی در جمع وزیر راه و شهرسازی گفت: از طریق ۶۰۰ دوربین نصب شده در سطح جاده‌ها هم‌اكنون اطلاعات واقعی جاده‌ها در اختیار تمام شهروندان ایران قرار گرفته و مردم می‌توانند از طریق اپلیكیشن‌های موبایلی، اینترنت و حتی تلفن مستقیم به اطلاعات لحظه‌ای جاده‌ها دست بیابند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی در حاشیه مراسم بهره‌برداری از ۵۲۷ سامانه هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور جاده‌ای در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز خوشبختیم كه حدود ۶۰۰ سامانه نظارت تصویری و دوربین‌های كنترل سرعت لحظه‌ای و میانگین سرعت افتتاح شد.

وی با بیان اینكه باید ۳۴ هزار كیلومتر از راه‌های شریانی كشور مدیریت شود گفت: از مجموع ۱۸۸۰ دوربینی كه باید در محورهای شریانی نصب شود امروز یك سوم آن به بهره‌برداری رسیده است كه این كار بسیار مهمی جهت ایمنی و كنترل سرعت به شمار می‌رود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آمارهای تخلفات ثبت شده از شب گذشته تا آن لحظه خاطرنشان كرد: از مجموع یك میلیون و ۶۰۰ هزار تردد انجام شده طی این مدت ۴ هزار تخلف صورت گرفته كه نشان دهنده نسبت یك به ۴۰۰ است. اما همین تخلفات كوتاه می‌تواند حادثه‌ساز باشد و ایمنی مردم را به خطر اندازد.

آخوندی خاطرنشان كرد: این سیستم می‌تواند سرعت را كه یكی از عمده‌ترین عوامل مخاطره به ویژه در جاده‌های بزرگراهی و آزادراهی است كنترل كند و ایمنی را افزایش دهد.

وی بیان داشت: تمام تلاش ما این بود كه وعده خود در قبال نصب و بهره‌برداری از این سامانه‌ها را تا قبل از عید نوروز محقق كنیم تا بتوانیم در اوج سفرهای نوروزی كنترل جاده‌ها را افزایش دهیم.

این مقام مسئول با اشاره به بحث دسترسی آزاد مردم به اطلاعات تصریح كرد: از طریق این ۶۰۰ دوربین نصب شده در سطح جاده‌ها هم‌اكنون اطلاعات واقعی جاده‌ها در اختیار تمام شهروندان ایران قرار گرفته و مردم می‌توانند از طریق اپلیكیشن‌های موبایلی، اینترنت و حتی تلفن مستقیم به اطلاعات لحظه‌ای جاده‌ها دست یابند.

آخوندی افزود: این امكانات به مردم كمك می‌كند تا مدت زمان سفر را شناسایی كنند و به منظور كاهش زمان سفر بهترین مسیر را برای دستیابی از نقطه‌ای به نقطه دیگر انتخاب كنند.

وزیر راه و شهرسازی در پایان ضمن آرزوی سفر ایمن و نوروزی خوب از ورود ۲ فروند هواپیمای ایرباس ۳۳۰ تا نوروز ۹۶ به كشور خبر داد و گفت: تمام تلاش ما در وزارت راه و شهرسازی برقراری ایمنی حداكثری در جاده‌ها است.

نظر شما