شناسهٔ خبر: 35463 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان:

فعالیت ۶۱ اکیپ راهداری سیستان و بلوچستان در نوروز ۹۶/ پیش‌بینی تردد ۳۰۰ هزار مسافر در محورهای استان

علی خانقایی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از مشارکت ۴۰۰ نیروی راهدار در قالب ۶۱ تیم در تامین ایمنی راه‌های استان در ایام نوروز خبر داد.

علی خانقایی، مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: سیستان و بلوچستان پهناورترین استان کشور است که بیشترین طول راه را به خود اختصاص داده است.

خانقایی افزود: ۲۵ مجتمع خدماتی رفاهی و ۱۲ راهدارخانه استان آماده خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی هستند و مدیریت فنی، بازدید از ناوگان اتوبوسی و بازدید از مجتمع‌های خدماتی رفاهی انجام شده و اکیپ‌های راهداری نیز مستقر شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تجدید خط‌کشی ۱۵۰۰ کیلومتر از راه‌های استان انجام شده است، گفت: همچنین درزگیری راه‌ها و نصب تابلوها و علائم به پایان رسیده است.

وی با بیان اینکه ۶۱ تیم راهداری با ۹۶ دستگاه خودرو و ۴۰۰ نیروی انسانی در طرح نوروزی مشارکت دارند، افزود: ۲۱ پایگاه ثابت و ۳۶ پایگاه سیار راهداری در ایام نوروز داریم.

خانقایی با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان دارای ۲۷۵۴ کیلومتر راه فرعی و اصلی و ۱۰۴۷ کیلومتر راه روستایی است، گفت: پایانه‌های مرزی میرجاوه و میلک زیباسازی شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در ۱۰ ماه امسال سه میلیون مسافر در جاده‌های این استان تردد کرده‌اند، افزود: پیش‌بینی می‌شود در ایام نوروز ۳۰۰ هزار نفر در محورهای استان جابه‌جا شوند.

وی با اشاره به اینکه سال ۹۶ استان سیستان و بلوچستان به عنوان مقصد گردشگری ناشناخته معرفی شده است، گفت: در این راستا طرح‌های بازدید از اماکنی چون کوه خواجه و شهر سوخته همچنین بندرچابهار و سایر جاذبه‌های گردشگری استان را در برنامه خود داریم و خوشبختانه سیستان و بلوچستان در سه سال اخیر یکی از امن‌ترین استان‌های کشور بوده است.  

خانقایی با اشاره به کاهش ۱۲ درصدی تصادفات جاده‌ای سیستان و بلوچستان در سال ۹۴ افزود: در ۱۱ ماه ۹۵ نیز با کاهش هفت درصدی تلفات جاده‌ای روبه‌رو شدیم که راه‌اندازی دوربین‌های کنترل سرعت در هزار کیلومتر از راه‌های استان و هماهنگی با پلیس راه دراین توفیق تاثیر داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان همچنین از راه‌اندازی دو پاسگاه پلیس راه جدید در آستانه نوروز خبر داد.

نظر شما