شناسهٔ خبر: 35487 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان خبر داد:

کاهش تعداد ترددهای با سرعت غیرمجاز در استان زنجان/ ثبت تخلفات عبور و مرور با ۳۷ سامانه

ایرج دست نشان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با تاکید بر اینکه قبلا زنجان به دلیل شرایط جغرافیایی و شرایط خاص جاده‌های آن جزو سه استان ردیف نخست دارای سرعت غیرمجاز بود، گفت: با نصب سامانه‌های ثبت تخلفات عبور و مرور این عدد به ۷ درصد کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی زنجان، ایرج دست‌نشان در آئین افتتاح همزمان ۵۰۰ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور جاده‌ای یکی از وظایف مرکز مدیریت راه‌ها را نصب، راه‌اندازی و نگهداری تجهیزات حمل و نقل هوشمند جاده‌ای استان دانست و اظهار کرد: استفاده از تکنولوژی از دیگر وظایف این اداره کل محسوب می‌‌شود.

وی با اشاره به استفاده از ای‌، تی، اس در جاده‌ها اضافه کرد: این سامانه با هدف مدیریت بهینه ناوگان حمل و نقل، اطلاع رسانی سریع از شرایط راه به کاربران جاده و کمک رسانی به آن‌ها در مواقع ضروری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان به افزایش تعداد وسایط نقلیه به لحاظ کیفیت و تکنولوژی ساخت اشاره و عنوان کرد: از طرفی هم جاده‌های کشور همواره در حال افزایش هست و هم مدیریت این ناوگان حمل و نقل به شیوه قدیمی و سنتی امکان پذیر نیست، بنابراین ناگزیر به همگام شدن با کشورهای پیشرفته دنیا  از دانش و دستاوردهای علمی و سیستم‌های هوشمند هستیم تا بتوانیم ناوگان حمل و نقل را مدیریت کنیم.

دست‌نشان با بیان اینکه سال گذشته فقط چهار سامانه کنترل سرعت در محورهای استان زنجان فعال بود، ادامه داد: با تلاش انجام شده امسال ۱۶ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور طی یک پروژه‌های ملی به سامانه قبلی شده است و تعداد سامانه‌ها را به ۲۰ سامانه ثبت تخلفات در محورهای شریانی افزایش داده است.

وی از فراهم شدن مراحل مقدماتی نصب ۲۰ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور دیگر خبر داد و افزود: این پروژه در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه در مرحله نخست ۵۶۰ سامانه در کشور به صورت ویدئو کنفرانس توسط معاون رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد، ادامه داد: پروژه توزین حین حرکت در محور دندی – زنجان در حال نصب و راه‌اندازی هست که بزودی تحویل موقت شده و به بهره‌برداری خواهد رسید.

دست‌نشان تعداد دوربین‌های نظارتی فعال در محورهای استان زنجان را ۳۷ دوربین اعلام کرد و گفت: این محورها ۵۸ ترددشمار و سه تابلوی وی، ام، اس فعال هم دارد.

وی با تاکید بر اینکه توسعه این سامانه‌ها نیاز به اختصاص اعتبارات استانی علاوه بر اعتبارات ملی دارد، افزود: توسعه این حوزه نیاز به توجه مسؤولان ارشد استان در حوزه  تخصیص اعتبار ویژه به این پروژه‌ها را دارد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با تاکید بر اینکه قبلا زنجان به دلیل شرایط جغرافیایی و شرایط خاص جاده‌های آن جزو سه استان ردیف نخست دارای سرعت غیرمجاز بود، ادامه داد: یعنی معمولا ۱۷ تا ۲۰ درصد ترددهای استان همراه با سرعت غیرمجاز بود، اما با نصب سامانه‌های ثبت تخلفات عبور و مرور این عدد به ۷ درصد کاهش یافته است و این نوید بخش تاثیرات مثبت نصب سیستم‌های حمل و نقل هوشمند در کاهش سرعت غیرمجاز و در نهایت کاهش تصادفات ناشی از آن است.

نظر شما