شناسهٔ خبر: 35490 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد

نصب تابلوهای کیلومتر شمار مناطق گردشگری نوروزی/ احتمال افزایش ۴۰ درصدی مسافران نوروزی در محورهای لرستان

علی زندی‌فر در آستانه سفرهای نوروزی، ابتدای ورودی تمام شهرستان‌ها و ورودی محورهای منتهی به لرستان از استان‌های مجاور در مجموع ۲۲ تابلوی کیلومتر شمار مناطق گردشگری نصب شده است.

علی زندی‌فر، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: از جمله اقدامات و تمهیدات صورت گرفته برای استقبال از سفرهای نوروزی لرستان می‌توان به تشکیل ستاد نوروزی درحوزه حمل و نقل و برگزاری جلسه با روسای شرکت‌های حمل و نقل بار و مسافر و الزام آنها به تعمیر تاسیسات و قطع سرویس دربستی همچنین پیش‌فروش اینترنتی بلیت‌ها، نشست با امداد خودرو و الزام پایگاه‌های امداد خودرو به فعالیت ۲۴ ساعته تا پایان اسفند و لحاظ کردن شیفت کاری در نوروز و بازدیدهای مستمر از مجتمع‌های خدماتی رفاهی و الزام آنها به تکمیل تجهیزات همچنین برگزاری جلسات با پلیس راه و آماده‌سازی راهدارخانه‌ها اشاره کرد.

زندی‌فر ادامه داد: اکنون ۱۲ اکیپ راهداری مشغول لکه‌گیری و ۱۲ اکیپ نیز سرگرم تامین روشنایی محورها هستند و خط‌کشی جاده‌های توریستی درحال اتمام است. ضمن اینکه نقاط حادثه‌خیز جاده‌ها را آشکارسازی کرده‌ایم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان به نصب ۲۲ تابلوی کیلومتر شمار مناطق گردشگری استان در آستانه نوروز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه استان لرستان امسال از معبر به مقصد گردشگری تبدیل شده و با احتمال افزایش ۴۰ درصدی مسافران این استان مواجه هستیم و از سوی دیگر لرستان بیشترین آثار تاریخی و باستانی را در میان استان‌های کشور به خود اختصاص داده ابتدای ورودی لرستان از استان‌های همجوار تابلوی معرفی و کیلومتر شمار جاذبه‌های گردشگری را نصب کرده‌ایم.

وی همچنین عنوان کرد: بر اساس پیش‌بینی هواشناسی روز اول فروردین با بارش برف در محورهای استان مواجه خواهیم بود. بنابر این تمام راهدارخانه‌ها را برای خدمت‌رسانی ضروری به مسافران آماده کرده‌ایم.

زندی‌فر با بیان اینکه ۱۱ ماه امسال حدود سه میلیون و ۴۰۰ هزار مسافر وارد لرستان شده‌اند، گفت: برای خدمت رسانی به مسافران نوروزی ۱۱ گشت راهداری اختصاص یافته که هریک ۶ساعت در روز فعال هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان ادامه داد: نوروز ۹۵ درمجموع ۲۷ نفر از مسافران نوروزی استان قربانی تصادفات جاده‌ای شدند و امیدواریم با برنامه‌هایی که انجام شده نوروز ۹۶ حداقل کاهشی ۳۰ درصدی را از نظر تصادفات جاده‌ای تجربه کنیم. 

نظر شما