شناسهٔ خبر: 35491 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

وطن خواه خبر داد:

برقراری خط جدید پروازی ساری – ایروان و ساری – تبریز/ رشد ۲۱ درصدی پروازهای فرودگاه ساری

فرودگاه ساری مدیرکل فرودگاه‌های مازندران خبرداد که مسیر پروازهای جدید ساری- ایروان و ساری- تبریز توسط شرکت هواپیمایی تابان و آتا در فرودگاه ساری برقرار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل فرودگاه‌های مازندران، سعداله وطن‌خواه؛ مدیرکل فرودگاه‌ ساری با اشاره به رشد ۲۱ درصدی پروازهای این فرودگاه گفت: پرواز شرکت هواپیمایی آتا در مسیر ساری – تبریز – ساری روزهای شنبه و سه شنبه هر هفته به سایر پروازهای داخلی این فرودگاه اضافه شد.

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران با بیان اینکه فرودگاه ساری با وجود امکانات و تجهیزات لازم فرودگاهی برای افزایش پروازهای داخلی و خارجی ظرفیت لازم را دارد، افزود: از ۲۸ اسفندماه امسال خط پروازی ساری - ایروان توسط شرکت هواپیمایی تابان برای رفاه حال مسافران نوروزی به صورت رفت روزهای شنبه، چهارشنبه و یکشنبه و برگشت روزهای چهارشنبه، یکشنبه و پنجشنبه هر هفته از فرودگاه ساری برقرار خواهد شد.

وطن‌خواه با اشاره به پتانسیل گردشگری و استقبال مردم از چشم‌اندازهای طبیعی استان و ضرورت توسعه خدمات حمل‌ونقل هوایی، گفت: در حال حاضر روزهای یکشنبه و پنجشنبه هر هفته توسط شرکت هواپیمایی آسمان در مسیر مشهد- نوشهر- مشهد پرواز برقرار است که در ایام نوروز در این مسیر روزهای سه شنبه هم اضافه شد.

وی خاطرنشان‌کرد:شرکت هواپیمایی آسمان هم در فرودگاه رامسر در مسیر رامسر- تهران-رامسر پرواز برقرار می‌کند که برای ایام نوروز به ۲ تا ۳ پرواز افزایش خواهدیافت. همچنین پروازهای رامسر- مشهد- رامسر هم از ششم فروردین سال ۹۶ دو بار در هفته توسط این شرکت هواپیمایی برقرار می شود.

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران با بیان اینکه تلاش خواهیم کرد با رفع موانع فیزیکی اطراف فرودگاه زمینه افزایش طول باند و توسعه در فرودگاه ساری و دیگر فرودگاه‌های استان را فراهم سازیم گفت: اصلی‌ترین برنامه در بحث فرودگاه‌های استان، کمبود اراضی برای اجرای طرح توسعه فرودگاه‌هاست که امیدواریم با همکاری مقامات استانی بتوانیم با تملک اراضی پیرامونی و رفع موانع پروازی، زمینه توسعه پروازها را در فرودگاه استان فراهم کنیم.

نظر شما