شناسهٔ خبر: 35504 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سیستان و بلوچستان صورت گرفت:

بازدید معاون آخوندی از طرح احداث بزرگراه زابل- زاهدان و زابل- دوست‌محمد

بزرگراه معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی، مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان و هیئت همراه از طرح احداث بزرگراه زابل ـ زاهدان و زابل دوست‌محمد بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، امیر امینی معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی، مسعود مالکی مدیرکل راه و شهرسازی استان و هیئت همراه از طرح احداث بزرگراه زابل ـ زاهدان و زابل دوست‌محمد بازدید کردند.

 مالکی مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در حاشیه این بازدید گفت: محور زاهدان ـ زابل بخشی از محور ترانزیت چابهار ـ میلک است که نقش بسزایی در رونق اقتصادی و توسعه استان دارد و به جهت ترافیک زیاد و تردد کامیون‌های سنگین از این محور، سالانه شاهد تصادفات منجر به فوت زیادی در این محور هستیم.

وی افزود: طول این پروژه ۲۳۰ کیلومتر شامل محور زابل ـ زاهدان به طول ۲۰۰ کیلومتر و محور زابل ـ دوست‌محمد به طول ۳۰ کیلومتر است که در حال حاضر ۵ قطعه به طول ۱۵۵ کیلومتر و پل بزرگ نهراب به طول ۱۹۵ متر در حال احداث است که ۵۴ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده و ۳ قطعه باقیمانده به طول ۵۷ کیلومتر و نیز ۳ دستگاه پل بزرگ که به علت کمبود اعتبار به مناقصه نرفته است.

مالکی بیان کرد:  این پروژه شامل ۸ قطعه است که عملیات اجرایی قطعه ۱ سال ۸۵، قطعه ۷ سال ۸۹ و قطعات ۵ و ۶ سال ۹۱ شروع گردیده‌اند که پیشرفت فیزیکی کل طرح ۴۵ درصد و پیشرفت فیزیکی ۴ قطعه که از ابتدای دولت یازدهم (سال ۹۲) ۴۱.۴ درصد بود در حال حاضر به ۷۰ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: اعتبار هزینه شده تاکنون ۱۴۰ میلیارد تومان و اعتبار موردنیاز جهت اتمام طرح ۳۰۰ میلیارد تومان است.

نظر شما