شناسهٔ خبر: 35518 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان:

آمادگی ۲۵ راهدارخانه استان گیلان برای خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی/ توزیع بروشورهای معرفی اماکن دیدنی در تقاطع‌های ویژه و ورودی شهرهای استان

محمدرضا نازک کار مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان از آمادگی ۱۶ راهدارخانه ثابت و ۹راهدارخانه سیار با تجهیزات کامل برای خدمت‌سرانی به مسافران نوروزی خبر داد.

محمدرضا نازک‌کار، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان درگفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: اکیپ‌های راهداری گیلان که از اواسط پاییز برای عملیات زمستانی در محورهای استان مستقر هستند به فعالیت خود در نوروز نیز ادامه می‌دهند و اکنون مشغول انجام عملیاتی چون بهسازی علایم، رنگ‌آمیزی و اصلاح تابلوها و احیای خط‌کشی‌ها و نیز بهسازی رویه‌های آسفالت و نیز رگلاژ شانه‌های خاکی راه‌ها هستند. از سوی دیگر تمام چراغ‌های چشمک‌زن بازسازی و حفاظ‌های کناری و میانی آسیب‌دیده تعمیر شده‌اند.

نازک‌کار ادامه داد: سال ۹۵ درمجموع ۲۵ میلیون مسافر وارد استان گیلان شدند که ۳۴۲ هزار و ۳۰۰ نفرشان مسافر نوروزی بودند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه گیلان از استان‌های برتر گردشگری کشور است، گفت: با همکاری میراث فرهنگی درحال تهبه و توزیع بروشورهای معرفی اماکن گردشگری و پیام‌های ایمنی در مبادی ورودی شهرها و تقاطع‌های ویژه هستیم.

وی همچنین عنوان کرد: ۴۰ گشت راهداری نوروزی در محورهای استان گیلان فعال است و ۱۶ راهدارخانه ثابت و ۹ راهدارخانه سیار با تجهیزات کامل و سیستم گرمایشی و غذای آماده، اختصاص یافته است.

نازک‌کار یادآور شد: اکنون محورهای برونشهری استان مجهز به ۲۲ سامانه نظارت تصويری و ۱۶سامانه فعال ثبت تخلفات عبور و مرور  هستند و ۳۷ سامانه تردد شمارنیز در ۷۴ محور رفت و برگشت استان فعال بوده و در خصوص گزارش‌گیری و ارائه اطلاعات مربوط به وضعیت تردد در محورهای استان به طور آنلاین فعالیت می‌کنند. فرایند جانمایی مکان‌های مناسب جهت نصب سامانه‌های ثبت تخلفات عبور و مرور در سطح محورهای استان صورت پذیرفته و تعداد ۳۰نقطه در مرحله اول انتخاب شده و در آینده نزدیک پس از بررسی نهایی، نقاط برگزیده جهت نصب سامانه‌های مذکور انتخاب و نسبت به نصب و راه‌اندازی سامانه‌های جدید اقدام خواهد شد.

نظر شما