شناسهٔ خبر: 35531 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر امور شعب بانک مسکن فارس خبر داد؛

تکمیل تقسیط ۸۰ درصد مسکن مهر استان فارس/ پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی مساکن مهر استان

مسکن مهر مدیر امور شعب بانک مسکن استان فارس از پرداخت ۱۰۷ هزار و ۹۸۴ فقره تسهیلات مسکن مهر در استان خبر داد و گفت: تاکنون ۸۶ هزار و ۸۲۲ فقره آن يعني ۸۰ درصد اين واحدها به مرحله تقسط تسهيلات رسيده و واحدهای باقی مانده نيزکه اکثرا دارای ۶۰ درصد پيشرفت فيزيکي هستند، مي‌توانند تا سقف ۴۰۰ميليون ريال تسهيلات دريافت کنند. ‏

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی کمالی مدیر امور شعب بانک مسکن فارس با اشاره به این مطلب که تسهیلات مسکن مهر از ۳۰۰ میلیون ریال به‌‌ ۴۰۰میلیون ریال افزایش یافت، افزود: این تسهیلات به واحدهای مسکونی که میزان پیشرفت فیزیکی آنها به ۶۰ درصد رسیده تعلق می‌گیرد و متقاضیان می‌توانند برای دریافت تسهیلات به شعب بانک مسکن مراجعه کنند.او اضافه کرد: این افزایش سقف تسهیلات باتوجه به قول رئیس‌جمهوری مبنی بر بسته شدن پرونده مسکن مهر تا سال ۹۶، می‌تواند کمک بسیاری به شتاب بخشیدن به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام کند.

وی با اشاره به اختصاص ۱۰۰۰ فقره تسهیلات برای بازسازی مسکن روستایی ‌درفارس افزود: بر این اساس هر واحد مسکونی روستایی با معرفی بنیاد مسکن‌انقلاب اسلامی فارس از تسهیلات ۱۸۰ میلیون ریالی با نرخ ۴ درصد بهره‌مند خواهد شد.

او با بیان این مطلب که روستاییانی که در جریان بارندگی و سیل اخیر‌به منازل مسکونی آنها خسارت وارد شده می‌توانند از این تسهیلات استفاده‌کنند، به افزایش ۶ برابری تسهیلات خرید مسکن در دولت تدبیروامید اشاره‌کرد و گفت: میزان تسهلات مسکن در گذشته ۲۰۰ میلیون ریال بود که دولت تدبیر و امید این تسهیلات را تا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال افزایش‌داده است که بر این اساس، هر یک از زوجین می‌توانند با افتتاح حساب مسکن‌یکم از تسهیلات ۶ میلیارد ریالی با نرخ ۵/۹ درصد ودر بافت فرسوده ۸ ‌درصد استفاده کنند.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از قولکمالی نوشت: امسال ۶۶۶۳ فقره افتتاح حساب تسهیلات مسکن یکم انجام ‌گرفته که این رقم می‌تواند یک ظرفیت تقاضای مسکن برای سال ۹۶ ایجاد و به‌تحرک در بخش مسکن کمک کند و تاکنون نیز ۱۲۱ فقره تسهیلات مسکن یکم درفارس به متقاضیان پرداخت شده است. ‌/

نظر شما