شناسهٔ خبر: 35566 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

دریس خبرداد:

شهر بندری اروندکنار آماده ورود گردشگران می‌شود

بندراروندکنار شهردار بندر اروندکنار‌گفت: همه امکانات شهری این منطقه ساحلی، برای پذیرایی از گردشگران و مسافران نوروزی بسیج شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، یوسف دریس با اعلام این خبر گفته است: برای پذیرایی مطلوب از میهمانان نوروزی و راهیان نور، ورودی‌های این شهر از جمله پارک‌ها و کمپ‌ها آماده سازی شده اند ضمن آنکه ستاد پذیرایی از میهمانان نوروزی در بهمن ماه تشکیل شده است.

وی به مانا گفت: از بیستم اسفند ماه سال جاری بتدریج شاهد حضور گردشگران و کاروان راهیان نور در بندر اروندکنار خواهیم بود و پیش بینی می شود، تردد میهمانان نوروزی تا پایان فروردین ماه ۹۶ ادامه یابد.

شهردار بندر اروندکنار، سواحل شرقی اروندرود، یادمان شهدای گمنام در منطقه ساحلی اروندرود، نهرهای منشعب از اروندرود، نخلستان ها و انواع ماهیان دریایی را از جمله جاذبه های این شهر بندری عنوان کرد.

دریس همچنین از راه اندازی گشت دریایی در اروندرود در ایام تعطیلات نوروزی خبر داد و ابراز امیدواری کرد امسال گردشگران بیشتری به بندر اروندکنار سفر کنند.

در ایام نوروزی سال گذشته حدود سه میلیون گردشگر و کاروان های راهیان نور از بندر اروندکنار بازدید کردند که این حجم بازدید کننده نقش مهمی در رونق اقتصادی این بندر داشت.

اروندکنار خاستگاه و محل اصلی عملیات غرورآفرین و پیروزمندانه والفجر ۸ در ۲۰ بهمن ۱۳۶۴بود که طی آن رزمندگان پرتوان و شجاع اسلام موفق شدند دژ ساحلی نیروهای بعثی عراق را در آن سوی اروندرود در هم شکسته و شهر بندری فاو عراق را به تصرف خود درآورند.

همه ساله در سالروز عملیات والفجر ۸، مراسم ویژه ای به یاد شهدای این عملیات در ساحل شرقی اروندرود و در کنار یادمان شهدای برگزار می شود

نظر شما