شناسهٔ خبر: 35584 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواپیمایی‌کشوری خبر داد:

صدور ۱۴۳۰ مجوز پرواز فوق‌العاده داخلی و خارجی برای نوروز۹۶/ برخورد با هرگونه‌گرانفروشی بليت هواپيما

هواپيما فرودگاه سازمان هواپیمایی‌کشوری از صدور مجوز بيش از ۱۴۳۰ پرواز فوق العاده داخلی و خارجی برای شركت‌های هواپيمايی در ايام نوروز خبرداد و اعلام کرد: با هرگونه گرانفروشی بليت هواپيما برخورد خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه در آستانه آغاز پروازهای نوروزی قرار گرفته‌ایم و حجم تقاضاها برای استفاده از بخش هوایی بالاست، اعلام کرد: هماهنگی‌های لازم برای برخورد جدی با هرگونه تخلف در ارائه بلیت توسط دفاتر و یا گرانفروشی بیرون از چهارچوب و کلاس نرخی که شرکت‌های هواپیمایی برای پروازهای این ایام اعلام کرده‌اند با سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان حمایت و پلیس فتا صورت گرفته است و بدون اغماض با هرگونه تخلفی که موجب نارضایتی مردم در این ایام شود برخورد خواهد شد.

 روابط عمومی این سازمان با بیان اینکه دفاتر مجاز از نظر این سازمان برای فروش بلیت هواپیما دفاتری است که مجوز بند الف از سازمان را دریافت کرده‌اند و دفاتری که این مجوز را ندارند و دارای بند(ب) هستند صرفا مجاز به ارائه تور خواهند بود، اعلام کرد: متقاضیان برای جلوگیری از هرگونه مواجهه با ضرر و زیان ناشی از خرید بلیتی که هرگز صندلی پروازی برای آن در نظر گرفته نشده از خرید از مراکز غيرمجاز خودداری نمايند.

در خبر این سازمان آمده است: نباید نرخ بلیت هواپیمای هر شرکت هواپیمایی به بهانه واسطه با نرخ اعلامی بر روی سایت آن شرکت افزایش یابد و تخطی از چنین قاعده ای از نظر سازمان هواپيمايی كشوری تخلف محسوب خواهد شد.

سازمان هواپیمایی کشوری همچنين از صدور مجوز بيش از ۱۴۳۰ پرواز فوق العاده داخلی و خارجی برای شركت های هواپيمايي در ايام نوروز خبرداد و اعلام کرد: دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شركت‌ها و مؤسسات هوانوردی علاوه بر پروازهای برنامه ای با درخواست‌های صدور مجوز پروازهای فوق العاده شركت‌ها موافقت و تاكنون مجوز ۳۹۲ پرواز فوق العاده و ۹۶۶۳ پرواز برنامه اي براي شركت هاي هواپيمايي داخلي در مسيرهاي داخلي و ۵۴۶ پرواز فوق العاده و ۱۴۱۲ پرواز برنامه اي در مسيرهاي خارجي و براي شركت هاي هواپيمايي خارجي ۴۹۸ پرواز فوق العاده و ۱۵۴۳ پرواز برنامه اي صادر كرده است.

همچنین لیست دفاتر مجاز روی پرتال سازمان هواپیمایی کشوری به آدرس WWW.cao.ir در دسترس و ثبت تخلفات احتمالی از همین طریق میسر خواهد بود.

نظر شما