شناسهٔ خبر: 35585 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نورالله دلخواه خبر داد:

ایمن‌سازی ۱۷۰ نقطه پرتگاهی محورهای ایلام در آستانه نوروز/ پیش‌بینی ۳۰ گشت راهداری نوروزی/ پیش‌بینی افزایش هفت درصدی مسافران نوروزی استان

نورالله دلخواه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام از انجام عملیات راهداری نوروزی در قالب ۳۰ گشت و خط‌کشی و رفع نقاط پرتگاهی و حادثه‌خیز خبر داد و گفت: نوروز ۹۴ در مجموع ۸۷۴ هزار و ۸۶۸ تردد در استان داشتیم که نوروز۹۵ به یک میلیون و ۳۵ هزار و ۲۳۵ تردد و ۲۱۰ هزار مسافر رسید و نوروز ۹۶ پیش‌بینی می‌شود تردد در محورهای استان تا هفت درصد افزایش یابد.

نورالله دلخواه، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: عملیات راهداری نوروزی این اداره کل از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین انجام می‌‌شود و راهدارخانه‌ها نیز برای اسکان مسافران و ساماندهی گشت‌ها آماده شده‌اند.

دلخواه به لکه‌گیری روکش راه‌ها و عملیات موج‌برداری و رفع دست‌اندازهای جاده‌های ایلام درآستانه نوروز اشاره کرد و افزود: روکش جاده‌ها ساماندهی و عملیات شانه‌سازی انجام شده است. همچنین اختلاف ارتفاع بین سطح رویه و شانه‌ها حذف شده و با پاکسازی نخاله های ساختمانی در ورودی شهرهای استان مبلمان جاده‌ای و زیباسازی صورت گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام طول راه‌های استان را ۳۲۰۰ کیلومتر اعلام کرد و گفت: در قالب دو قرارداد خط‌کشی محورهای ضروری و احیای علائم و ایمن‌سازی جاده‌ها صورت گرفته است.

وی به شناسایی ۱۷۰ نقطه پرتگاهی درجاده‌های ایلام اشاره کرد و افزود: بر اساس اولویت‌بندی و بودجه اداره کل نصب گاردریل و دست کم ریزش تل خاک برای رسیدن به سطح ایمنی صورت گرفته است.

دلخواه همچنین به تهیه بروشورهای معرفی نقاط گردشگری ایلام توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اشاره کرد و گفت: این بروشورها در مبادی ورودی و خروجی و نیز سطح شهرهای استان توزیع می‌شوند. ضمن اینکه تابلوی اطلاعات مراکز هدف گردشگری در شهرهای مختلف نصب می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام به انجام عملیات راهداری نوروزی با ۳۰ گشت ثابت و سیار خبر داد و افزود: ستادهای تسهیلات سفر، حمل و نقل، کمیسیون ایمنی راه‌ها و ستاد بحران ایلام به طور ویژه با حضور اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فعال هستند.

وی همچنین گفت: نوروز ۹۴ در مجموع ۸۷۴ هزار و ۸۶۸ تردد در استان داشتیم که نوروز۹۵ به یک میلیون و ۳۵ هزار و ۲۳۵ تردد و ۲۱۰ هزار مسافر رسید و نوروز ۹۶ پیش‌بینی می‌شود تردد در محورهای استان تا هفت درصد افزایش یابد.

دلخواه به کاهش ۶۹ درصدی تلفات جاده‌ای ایلام درنوروز ۹۵ نسبت به نوروز ۹۴ نیز اشاره کرد و افزود: نوروز سال گذشته ۹۴ نفر درمحورهای استان قربانی تصادفات شدند و ۱۴۸ نفر نیز جراحت دیدند.

نظر شما