شناسهٔ خبر: 35594 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

برنامه‌ريزی فرودگاه مهرآباد در حوزه سلامت مسافران نوروزی

فرودگاه مهرآباد طی تفاهمنامه همكاری میان اداره‌كل فرودگاه بين‌المللی مهرآباد با رئيس اوژانس تهران و منطقه غرب تهران مقرر شد در حوزه سلامت٬ خدمات ويژه و مضاعف اورژانسی برای مسافران و مراجعان نوروزی این فرودگاه ارائه شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ،به نقل از روابط‌عمومی فرودگاه بين‌المللی مهرآباد، در جلسه امضای تفاهمنامه همکاری میان اداره‌كل فرودگاه بين‌المللي مهرآباد با رئيس اوژانس تهران و منطقه غرب تهران، علی رستمي، مدیرکل این فرودگاه، گفت: تقاضای استفاده از ناوگان حمل‌ونقل هوايی در سال‌های اخير افزايش يافته است، به نحوی كه فرودگاه‌ها به اصلیترين كريدور ورود و خروج مسافران تبدیل شدند.

رستمی افزود: فرودگاه‌ها يكي از نشانه‌های مهم توسعه كشورها محسوب شده و فعاليت‌های هوانوردی و فرودگاهي در آن‌ها قطعاً مستلزم همكاري ارگان‌هاي متعددي است كه از آن جمله مي‌توان به نقش مثبت اورژانس و حضور اين واحدها در فرودگاه‌ها براي كمك به مسافران هوایی اشاره کرد.

وي ادامه داد: پیش از این٬ تفاهم‌نامه همكاري دوجانبه ميان شركت فرودگاه‌ها و اورژانس در خصوص استقرار و ارائه خدمات حوزه سلامت و پزشكي، اورژانس ۱۱۵ در فرودگاه با داشتن نيروي انساني، تجهيزات و تسهيلات متناسب؛ آمادگي‌هاي لازم و واكنش سريع در ارائه خدمات كمك‌هاي اوليه و نيز دسترسي به بيمارستان‌هاي مجهز برای رعايت حداكثر سلامت مسافران، خدمه پروازي و كاركنان، منعقد شده بود.

رستمی عنوان كرد: هدف از انعقاد مجدد اين تفاهمنامه ارتقاء كيفيت خدمات، سطح ايمني و استانداردهاي فرودگاهي در حوزه سلامت، پوشش خدمات فوريت‌هاي پزشكي (اورژانس ۱۱۵) براي مسافران نوروزي است.

وی در پايان ضمن تشكر از اورژانس تهران اظهار اميدواری کرد؛ در طول سفرهاي نوروزي هيچ مسافري نیاز به استفاده از خدمات اورژانسي نداشته باشد اما به هر حال فرودگاه مهرآباد با تدبير و دورانديشي زمينه استفاده از اين خدمات را مهيا و برای استقبال از مسافران نوروزي در آمادگي كامل به سر مي‌برد.

 موسوی، رئيس اورژانس تهران نیز بيان كرد: اين تفاهمنامه با هدف ساماندهی استقرار و ارايه خدمات حوزه سلامت و پزشكی در فرودگاه، بهبود كيفيت خدمات، ارتقای سطح ايمنی، رعايت استانداردهای فرودگاهي و پوشش خدمات پزشكی در سوانح و حوادث فرودگاهی و رعايت حداكثر سلامت مسافران، خدمه پروازی و كاركنان به امضا رسيده است.

رئيس اورژانس غرب تهران خاطرنشان كرد: با امضای اين تفاهمنامه دو دستگاه آمبولانس اورژانس مهرآباد نوسازی و ايستگاه خدمات ويژه نوروزي در فرودگاه مهرآباد مستقر میشود و اورژانس به همراه کارکنان خود به مسافران خدمات ويژه و مورد نياز فوريت‌هاي پزشكي را ارايه می دهند.

نظر شما