شناسهٔ خبر: 35627 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان در نشست نمایندگان حوزه مرکزی هرمزگان و لارستان:

تکمیل محور کهورستان - لارستان بودجه ملی می‌خواهد

جلسه در نشستی با حضور مدیرکل راه و شهرسازی و دو نماینده لارستان و شهرستان‌های بندرعباس، حاجی‌آباد، خمیر، قشم و ابوموسی وضعیت راه‌های ارتباطی به استان هرمزگان و شهرستان لارستان بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی هرمزگان، غلامحسین شیری در این نشست با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی راه و شهرسازی هرمزگان افزود: در حال حاضر انجام عملیات راه‌های ارتباطی بین هرمزگان و لارستان در حال انجام است که تسریع در تکمیل آن نیازمند بودجه ملی و رایزنی دو استان فارس و هرمزگان برای جذب بودجه لازم است.

وی اضافه کرد، چنانچه اعتبار ملی برای تکمیل محور سه‌راهی کهورستان ـ لارستان اختصاص پیدا کند، راه و شهرسازی هرمزگان آمادگی دارد تا از طریق ۸ پیمانکار در سریع‌ترین زمان باند دوم این محور را تکمیل کند.

به گفته شیری، ۸۵ کیلومتر از محور منتهی با لارستان در حوزه استحفاظی کهورستان است که ۱۲ کیلومتر آن از سه‌راهی کهورستان کار زیرسازی آن آغاز شده است.

وی تراکم زمین کشاورزی را یکی از موانع پیش روی احداث این محور دانست و گفت: دهه ۷۰ در زمان احداث محور مذکور از برخی کشاورزان رضایت‌نامه دریافت شده است.

احمد مرادی نماینده حوزه انتخابیه بندرعباس، حاجی‌آباد، خمیر، قشم و ابوموسی نیز در این نشست ابراز امیدواری کرد با هم‌افزایی که نمایندگان هرمزگان و لارستان خواهند داشت بتوان اعتبارات لازم برای تکمیل محورهای بین هرمزگان و لارستان به اتمام رساند.

وی همچنین به بازدیدهای انجام شده از محورهای کهورستان بستک و شهدادی که محل اتصال حوزه استحفاظی هرمزگان به استان فارس در شهرستان لارستان است، اشاره کرد و گفت: تکمیل این محورها تبادلات و مبادلات طرفین را سرعت می‌دهد و نمایندگان هرمزگان و حوزه لارستان تلاش می‌کنند تا اقدامات لازم برای جذب بودجه انجام دهند.

جعفرزاده نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست ابراز امیدواری کرد با کمک نمایندگان هرمزگان بتوانند بودجه‌های موردنیاز برای تکمیل این پروژه از منابع ملی دریافت کنند.

نظر شما