شناسهٔ خبر: 35628 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان مطرح کرد

خوزستان مقصد گردشگری با بیش از پنج میلیون مسافر نوروزی است/ ساخت ۴۰ کیلومتر راه جدید در مسیر یادمان شهدا

منوچهر رحمانی مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به جاذبه‌های تاریخی وگردشگری و وجود یادمان شهدای دفاع مقدس در این استان از پیش‌بینی ورود پنج میلیون مسافر و زائر نور به استان خوزستان در نوروز ۹۶ خبر داد.

منوچهر رحمانی، مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: اداره کل راه و شهرسازی خوزستان ریاست مدیریت بحران حمل و نقل استان را برعهده دارد و تلاش داشته‌ایم با ایجاد هماهنگی‌های بین بخشی، ایمنی جاده‌ها را برای تردد و ورود پنج میلیون مسافر نوروزی و راهیان نور استان فراهم کنیم.

رحمانی همچنین از ساخت ۴۰ کیلومتر جاده جدید در مسیر یادمان شهدای محور اهواز-چزابه خبر داد.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان به قدمت پنج هزار ساله خطه خوزستان اشاره کرد و افزود: این استان پهناور دارای شهرهای تاریخی چون شوش، هفت تپه، دزفول، بهبهان، باغملک، ایذه، مسجد سلیمان، اندیکا و نیز ابنیه و آثار تاریخی متعلق به دوران‌های عیلامیان و هخامنشیان و با پنج بندر و شش فرودگاه درخدمت مسافران نوروزی است.

وی همچنین گفت: جاده‌های استان خوزستان از نظر حجم ترافیک حمل بار با جابه‌جایی ۷۰ میلیون کالا مقام نخست کشور را به خود اختصاص داده و از نظر جابه جایی مسافر مقام سوم را داراست. البته این استان از نظر طول جاده مقام پنجم را دارد و برای رفع مشکلات ترافیکی در محورهای خوزستان باید ۲۰۰۰ کیلومتر راه جدید در استان احداث شود که ۴۰۰ کیلومتر آن در دو سال اخیر به بهره‌برداری رسیده است.

رحمانی افزود: یکی دیگر از اقدامات انجام شده توسط اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در سال ۹۵ رفع ۴۰ نقطه حادثه‌خیز از ۲۲۰ نقطه حادثه‌خیز شناسایی شده در محورهای استان بوده است. ازسوی دیگر از مجموع ۱۰۶ هزار واحد مسکن مهر در دستور کار این اداره کل تاکنون ۷۰ هزار واحد تحویل داده شده و ۲۴ هزار واحد نیز فاقد متقاضی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان با بیان اینکه سال ۹۵ درمجموع ۸۰۰۰ واحد مسکن مهر در این استان به بهره‌برداری رسیده از برنامه‌ریزی برای تحویل ۹۰۰۰ واحد مسکن مهر در سال آتی خبر داد.

وی همچنین اولویت برنامه‌های اداره کل راه و شهرسازی خوزستان را در سال ۹۶ تکمیل واحدهای مسکن مهر و پیگیری ساخت آزادراه‌های اهواز-اندیمشک و اهواز-لردگان همچنین ساخت راه‌آهن برقی اهواز-اصفهان عنوان کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان خطاب به مسافران نوروزی این استان گفت: زندگی زیباست پس بیایید قانونمند رانندگی کنیم.

نظر شما