شناسهٔ خبر: 35667 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

خدایی در چهارمين جلسه ستاد نوروزی راه‌آهن تاکید کرد:

ارائه یکسان اطلاعات حرکت قطارها در ایستگاه‌ها و سامانه‌ها در راستای توجه به حقوق شهروندی/ افزايش امكانات و ارتقا خدمات ريلی در نوروز ۹۶

احمد خدایی قائم مقام شرکت راه‌آهن خواستار محوطه‌سازی ایستگاه‌ها برای ایام عید، ارائه و نمایش یكسان اطلاعات به مردم در تمامی تابلوهای نمایش ایستگاه‌ها و سامانه ۵۱۴۹ و تلفن همراه، نمایش زمان حركت قطارها از مبدأ و پیش‌بینی ورود قطارها به مقصد در تابلوهای نمایش ایستگاه‌ها برای ایام سفرهای نوروزی شد. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران؛  چهارمين جلسه ستاد نوروزی راه‌آهن با حضور قائممقام و معاونان و مديران ريلی به منظور هماهنگی جهت اقدامات بخش‌های مختلف ريلی برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی سال ۹۶ و همچنين بررسی پيشرفت پروژه‌های مرتبط با ايام نوروز برگزار شد. همچنین در این جلسه گزارشی از مهم‌ترین پروژه‌های قابل‌ افتتاح ریلی در بخش مسافری تا پایان سال جاری و همچنین پروژه‌های در حال اجرا ارائه شد.

خدایی قائم‌مقام راه‌آهن در این جلسه خواستار محوطه‌سازی ایستگاه‌ها برای ایام عید، ارائه و نمایش یكسان اطلاعات به مردم در تمامی تابلوهای نمایش ایستگاه‌ها و سامانه ۵۱۴۹ و تلفن همراه، نمایش زمان حركت قطارها از مبدأ و پیش‌بینی ورود قطارها به مقصد در تابلوهای نمایش ایستگاه‌ها برای ایام سفرهای نوروزی شد. 

سیر واگن‌های قطارهای شرکت‌های مسافری و باری در مسیرهای مختلف جهت افزایش بهره‌وری واگن‌ها و استفاده بهینه از امكانات موجود، و برنامه‌ای شدن تمامی قطارهای شبكه ریلی از دیگر مواردی بود كه قائم‌مقام راه‌آهن بر اجرای آن‌ها در سال آینده تأکید كرد.

گفتنی است؛ نصب پله‌برقی در چند ایستگاه مسافری، تعویض تابلوی ایستگاه به LED ، افتتاح چندین نمازخانه، محوطه‌سازی ورودی ایستگاه ازجمله پروژه‌های قابل‌افتتاح تا زمان آغاز سفرهای نوروزی ریلی است.

مسافران و متقاضیان گرامی می‌توانند پس از تماس با شماره مذکور(۵۱۴۹) از خدماتی همچون برنامه حرکت قطار، خدمات تمامی شرکتهای مسافری، مراکز فروش بلیت و تعرفه و قوانین مربوط به آن ازجمله استرداد بلیت، صدور المثنی، حمل خودرو و توشه و همچنین بلیت بین المللی و اینترنتی، معرفی ایستگاه ها و ...بهرهمند شوند.  همچنین متقاضیان محترم پس از ورود به سامانه خدمات تلفن گویا به منظور استفاده از خدمات این سامانه از طریق اطلاعات گویا، فکس، کارشناسان سامانه اقدام کنند.  هموطنان و مسافران عزیزمی توانند با ارسال پیامک به این شماره برای گزارش مشکلات احتمالی در قطاربه صورت آنلاین اقدام کنند تا متولیان سامانه در کوتاه ترین زمان ممکن اقدامات لازم در خصوص رفع مشکلات را صورت دهند.

نظر شما