شناسهٔ خبر: 35673 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

تقی‌زاده در نشست اطلاع‌رسانی از دستاوردهای برجام اعلام کرد:

تشریح مهم‌ترین دستاوردهای حوزه حمل ونقل بعد از اجرای برجام/ پس از برجام با حمل ونقل اتحادیه اروپا ارتباط خوبی داریم/ استفاده از خدمات مشاوره‌ای شرکت‌های اروپایی

تقی پور معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ارتباط با بخش حمل ونقل اتحادیه اروپا را مهمترین دستاورد برجام خواند و با بیان اینکه هم اکنون از خدمات مشاوره‌ای شرکت‌ها و انجمن‌های اروپایی زیادی استفاده می‌کنیم، گفت: تفاهم‌نامه‌هایی که در این مدت انجام شده، هزینه‌ای برای ما نداشته است و اینطور بگویم که من مسئول به کارگیری نیروهای خارجی به صورت رایگان هستم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد تقی زاد، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در جلسه نشست اطلاع رسانی از دستاوردهای برجام، گفت: از زمان انعقاد تفاهم ایران و ۱+۵ و امضای برجام، ما شاهد رفت و آمدهای زیادی ازسوی کشورهای اروپایی و پیشرفته هستیم و این شرکت‌ها در انعقاد قرارداد با ایران خیلی اصرار دارند. این درحالی است که همین شرکت‌ها قبل از تحریم‌ها بیشتر مایل بودند به صورت خرید و فروش با ایران رابطه داشته باشند اما در فضای پسابرجام تمایل به ارتباطات گسترده‌تری دارند که علاوه برخرید و فروش شامل همکاری‌های مستقیم و سرمایه‌گذاری و انتقال دانش و تکنولوژی می‌شود.

تقی زاده با بیان اینکه هم اکنون با بخش حمل ونقل اتحادیه اروپا ارتباط خیلی خوبی داریم، گفت: تاکنون چند ورکشاپ برای ما برگزار کرده‌اند و با آوردن متخصص‌ترین افراد خود به ایران و برگزاری کارگاه‌هایی در سطح بسیارعالی، در نهایت چندین تفاهم‌نامه‌ها امضا شده است.

وی به امضای تفاهم‌نامه با زیمنس اشاره کرد و با اعلام اینکه این تفاهم‌نامه بیشتر مربوط به بخش نرم‌افزاری و مشاوره زیمنس می‌شود، گفت: در زمینه قطارهای حومه‌ای و آموزش‌ها در بخش‌های مختلف حمل و نقل و لجستیک به ما مشاوره خوبی دادند و گزارش‌های مفیدی به ما ارائه کردند که توانسته بخش زیادی از مشکلات ما را حل نماید.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در این مدت توانستیم با انجمنی که متشکل از ۵۰۰ شرکت اروپایی است یادداشت تفاهم‌نامه امضا و ارتباط علمی برقرار کنیم. هم اکنون کارشناس‌های آنها مستقر در ایران هستند و ما از آنها خدمات مشاوره‌ای می‌گیریم.

تقی زاده ادامه داد: بخش‌هایی را که در این مدت دنبال کرده‌ام هزینه‌ای برای ما نداشته و اینطور بگویم که من مسئول به کارگیری نیروهای خارجی به صورت رایگان شده‌ام وخوشبختانه توانستیم از خدمات مشاوره‌ای شرکت‌های خارجی با بهترین شرایط استفاده کنیم.

وی ادامه داد: نکته ارتباطات ما با اروپایی‌ها در دوره بعد از برجام این است که  بین اینها مسابقه رخ داده است و وقتی به ایران می‌آیند از فعالیت یکدیگر خبر دارند و با علم به حضور رقیب خود در ایران می‌خواهند از فرصت سرمایه گذاری و همکاری اسفاده کنند. ما هم از این فرصت استفاده می‌کنیم و خوشحال هستیم که برجام شرایط را برای ما آماده کرد تا از پتانسیل شرکت‌ها استفاده کنیم.

نظر شما