شناسهٔ خبر: 35694 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین: مدیرکل راهداری قزوین خبر داد

کاشت ۲۰۰۰ نهال برای زیباسازی و مبلمان جاده‌ای قزوین در آستانه نوروز/ انجام عملیات راهداری نوروزی با ۱۰۰ راهدار و ۲۵۵ دستگاه ماشین‌آلات/ افزایش محسوس سفرهای نوروزی قزوین

افشين پيرنون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین از رفع ۷۲ نقطه حادثه‌خیز همچنین کاشت ۲۰۰۰ اصله نهال درمحورهای مواصلاتی این استان در آستانه نوروز ۹۶ خبر داد.

افشین پیرنون، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین درگفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: درآستانه نوروز ۷۲ نقطه پرتصادف درمحورهای اصلی و ۱۷ نقطه محورهای روستایی استان قزوین را آشکارسازی و اصلاح کرده‌ایم.

پیرنون همچنین گفت: تمام راه‌های مواصلاتی را خط‌کشی و علائم و تابلوهای ایمنی را درآنها نصب کرده‌ایم و از اقدامات دیگر می‌توان به تعمیر گاردریل‌ها و نیوجرسی‌ها، لکه‌گیری و تعمیر راهدارخانه‌ها اشاره کرد.  همچنین پیام‌های ایمنی و حمل و نقل را با بیلبوردهای سطح راه‌ها منتقل می کنیم و جلسات متعددی با دستگاه‌های دیگر چون امدادخودرو، شرکت‌های حمل و نقل مسافر، پلیس راه و مجتمع‌های خدماتی و رفاهی برگزار کرده‌ایم.  

وی افزود: برای زیباسازی و مبلمان جاده‌ای استان ۲۰۰۰ اصله نهال را در حاشیه جاده‌های قزوین کاشته‌ایم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین تصریح کرد: با توجه به احتمال بارش باران و برف در استان طی نوروز ۹۶ اکیپ‌های برف‌روبی را مستقر و ماشین‌آلات را بازسازی و به‌روز کرده‌ایم تا درصورت لزوم عملیات پاکسازی حریم راه‌ها انجام شود و درمجموع برای عملیات راهداری درنوروز ۲۴ راهدارخانه با ۱۰۰ نیروی انسانی و ۲۵۵ دستگاه ماشین‌آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین درنظر گرفته شده است.

وی همچنین گفت: بیش از توجه به افزایش مسافران نوروزی دغدغه تامین ایمنی سفر و کاهش تلفات و تصادفات جاده‌ای را داریم. عید سال گذشته ۱۱۶ فقره تصادف با ۱۷ کشته درمحورهای قزوین داشتیم. همچنین تعداد مسافران نوروزی که با ناوگان حمل و نقل عمومی از مبدا قزوین سفر کردند با ۲۳ درصد رشد نسبت به سال ۹۴ به متوسط روزانه ۶۶۰۰ نفر رسید.

نظر شما