شناسهٔ خبر: 35696 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

احداث مجموعه ۳۳۶ واحدی «باغ خلج» در حوزه مناطق ناکارآمد اراک/ وجود ۲۱۸ هکتار بافت ناکارامد در استان مرکزی

مجموعه مسکونی باغ خلج رئیس اداره عمران و بهسازی شهری استان مرکزی از احداث ۳۳۶ واحد مسکونی در «باغ خلج» اراک با مشارکت بخش خصوصی خبر داد و گفت: این مجموعه حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی علی اسدی در خصوص این خبر افزود: این پروژه با هدف نوسازی و جلوگیری از گسترش سکونتگاه‌های غیررسمی در زمینی به مساحت ۱۷ هزار مترمربع با زیربنای ۴۸ هزار متر مربع احداث خواهد شد.

بر طبق این گزارش، احداث مجموعه ۳۳۶ واحدی مسکونی در «باغ خلج» اراک از جمله اقدامات شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران است که مشابه آن در محله «سیروس» تهران در راستای احیای محلات هدف بازآفرینی شهری صورت گرفته و به تازگی مجموعه ۲۱۴ واحد مسکونی در محله سیروس با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی افتتاح شده است. 

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری استان مرکزی در ادامه به دیگر اقدامات در دستور کار بازآفرینی شهری در این استان اشاره کرد و گفت: ساخت مرکز فنی‌وحرفه‌ای خواهران در اراک، طرح مطالعاتی تفکیک محدوده بافت ناکارآمد شهر ساوه به عنوان شهر پایلوت کشوری انجام شده است و ۳۰ درصد پیشرفت داشته است.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۲۱۸ هکتار بافت ناکارامد در ۱۶ شهر این استان قرار دارد، گفت:  طرح بهسازی و نوسازی ۹ شهر آماده و به تصویب کمیسیون ماده ۵ رسیده و همچنین محدوده بافت‌های ناکارامد مشخص شده و طرح توانمندسازی این محدوده‌ها تصویب شده است.

اسدی با اشاره به اینکه معضل سکونتگاه غیررسمی در ۲ شهر اراک و ساوه مشکل‌ساز شده است،  گفت: ۷۱۲ هکتار سکونتگاه غیررسمی در استان مرکزی قرار دارد و با مطالعاتی که انجام شده است ۵ محله هدف در اراک و ۴ محله نیز در ساوه مشخص شده که  در حال انجام اقداماتی برای بازآفرینی آنها به منظور ارتقای سطح زندگیشان با دیگر محله‌های شهر هستیم./

نظر شما