شناسهٔ خبر: 35715 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز خبر داد:

آمادگی بخش راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز برای سفرهای نوروزی هموطنان

نشست بخش راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز با انجام برنامه‌ریزی، در نظر گرفتن تمهیدات لازم و انجام اقدامات اجرایی از آمادگی لازم برای سفرهای نوروزی هموطنان برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز، سید یعقوب میرکتولی مدیر این اداره کل در جلسه هماهنگی اقدامات نوروزی با حضور روسای ادارات شهرستان‌ها و ادارات ذی‌ربط ستادی با بیان این مطلب گفت: در بخش راهداری با توجه به اینکه پس از انجام راهداری زمستانی نیاز به انجام اقدامات برای بهسازی راه‌ها وجود دارد، در این راستا اقداماتی مانند آماده‌سازی جاده‌ها، پاک‌سازی، ساماندهی علائم، اجرای خط‌کشی، رنگ‌آمیزی پل‌ها، آماده‌سازی راهدارخانه‌ها و ... انجام می‌شود.

وی افزود: با توجه به اهمیت محورهای مواصلاتی استان البرز و تردد بالای خودروها از جاده‌های این استان گشت‌های راهداری و راهداران در طول ایام طرح نوروز نیز در سطح استان فعال هستند و به ارائه خدمات می‌پردازند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز در خصوص بخش حمل‌ونقل عمومی بین‌شهری و جابجایی مسافران نیز گفت: با هماهنگی انجمن‌های صنفی، شرکت‌ها و مؤسسات حمل‌ونقل مسافر و نهادهای ذی‌ربط برنامه‌ریزی لازم انجام شده است که با اولویت ایمنی و ارتقای سطح خدمات به مسافران این بخش خدمات مناسبی ارائه شود.

میرکتولی با اشاره به اینکه پیش‌فروش اینترنتی بلیت اتوبوس برای سفرهای نوروزی مسافران، از ابتدای اسفند و پیش‌فروش توأمان اینترنتی و حضوری از ۱۵ اسفند انجام‌شده است، اولویت اصلی طرح جابجایی مسافران را رفاه استفاده‌کنندگان از این بخش و جابجایی آن‌ها در نهایت ایمنی و آسایش ذکر کرد و افزود: برای تحقق این امر علاوه بر اقدامات انجام شده، سامانه‌های ارتباطی و نظارتی گسترده‌ای به طرق مختلف برای ارتباط با مسافران از جمله نظرسنجی الکترونیکی حین سفر، سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۴۳ و سایر روش‌های ارتباطی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز افزود: در بخش‌های ایمنی سفر و نظارت بر ارائه خدمات شایسته از سوی مجتمع‌های خدماتی – رفاهی بین‌راهی نیز اقداماتی قبل از اجرای طرح آغاز و در حین سفرهای نوروزی نیز ادامه دارد تا بتوان شرایط سفر ایمن و مناسبی را برای هموطنان فراهم کرد.

وی به فعالیت شبانه‌روزی مرکز مدیریت راه‌های استان اشاره کرد و افزود: این مرکز با استفاده از تجهیزات و امکانات موجود مانند دوربین‌های نظارت تصویری، ترددشمارها و سایر تجهیزات، شرایط تردد در محورها را بررسی و ضمن اطلاع‌رسانی از طریق تابلوهای پیام متغیر در سطح جاده‌های استان و پاسخگویی تلفنی به مسافران از طریق تلفن ۱۴۱، در صورت بروز حادثه و یا شرایط خاص موارد را به سایر نهادهای دست‌اندرکار ایمنی و امدادی سفر ارسال می‌کنند.

میرکتولی ابراز امیدواری کرد با رعایت بیشتر قوانین و مقررات رانندگی از سوی مردم و همچنین تلاش‌های دستگاه‌های ذی‌ربط هموطنان بتوانند سفرهای ایمنی را داشته باشند.

شایان ذکر است استان البرز دارای ۳۹۳ کیلومتر راه بین‌شهری، شامل ۶۶ کیلومتر آزادراه، ۹۵ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۱ کیلومتر راه اصلی و ۸۱ کیلومتر راه فرعی است که از کل راه‌های استان ۲۴۸ کیلومتر آن راه شریانی است، همچنین طول راه‌های روستایی استان ۹۰۷ کیلومتر است.

و تعداد ۲۲ دوربین نظارت تصویری، ۱۷ دستگاه دوربین کنترل سرعت، ۴۲ دستگاه تردد شمار و ۵ دستگاه تابلوی پیام متغیر در استان البرز فعال است.

نظر شما