شناسهٔ خبر: 35726 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران:

با ارتقاء درست صنعت ریلی رویکرد حمل ونقلی شهروندان تغییر می کند/ تاکید بر جایگزینی ریل بجای خودرو شخصی در سفرهای برون‌شهری

 آخوندی در جمع وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه مدیران حمل‌ونقل ریلی باید طوری این صنعت را ارتقا دهند که بر رفتار مردم اثرگذار باشد گفت: اثر بخشی زمانی مشخص می‌شود که مردم استفاده از حمل‌ونقل ریلی را به جای خودرو شخصی به عنوان اولین گزینه خود انتخاب کنند. 

عباس آخوندی در حاشیه جشنواره تعالی حمل‌ونقل ریلی و در جمع خبرنگاران با اشاره به هدف برگزاری این جشنواره بیان داشت: این جشنواره در راستای هدف‌گذاری برای توسعه حمل‌ونقل ریلی، شهرسازی ریل‌پایه و حمل‌ونقل ریلی حومه‌ای و ترکیبی، برگزار شده است.

وی افزود: با توجه به تنوع شیوه‌های حمل‌ونقلی و همچنین به دلیل دسترسی به فناوری‌های نوین مانند هوشمند کردن شبکه ریلی، نیازمند مدیرانی در تراز بین‌المللی برای ارتقا سطح راه‌آهن ایران هستیم.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: مدیران حمل‌ونقل ریلی باید طوری این صنعت را ارتقا دهند که بر رفتار مردم اثرگذار باشد و مردم استفاده از حمل‌ونقل ریلی را به عنوان اولین گزینه خود به جای خودرو شخصی انتخاب کنند. 

آخوندی دستیابی به چنین هدفی را نیازمند تحول در مدیریت راه‌آهن خواند و گفت: خوشبختانه این تحول در قالب جشنواره تعالی حمل‌ونقل ریلی طی سه سال اخیر در دست انجام است و بهترین‌ها در شرکت راه‌آهن و سایر حوزه‌های حمل‌ونقل ریلی مانند بخش خصوصی و  دانشگاهی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند تا مدیران آینده صنعت حمل‌ونقل ریلی در حوزه‌های دولتی و خصوصی انتخاب و تربیت شوند.

وی ابراز امیدواری کرد؛ راه‌آهن بتواند روزی به عنوان یک مد حمل‌ونقلی ایمن و سبز بیشترین سهم از جابجایی کالا و مسافر را داشته باشد.

نظر شما