شناسهٔ خبر: 35783 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم خبر داد:

آشکارسازی ۱۲ نقطه حادثه‌خیز محورهای قم برای ایمنی سفرهای نوروزی/ راه‌ اندازی ۲۴ دستگاه دوربین کنترل سرعت جدید در محورهای استان

ابوالفضل جمالی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم از آشکارسازی ۱۲ نقطه پرحادثه درمحورهای استان قم تا عید ۹۶ و نیزآماده‌سازی نیروی انسانی و تجهیزات گشت نوروزی خبر داد.

ابوالفضل جمالی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم درگفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: یکی از اولویت‌های بخش راهداری این اداره کل درآستانه نوروز لکه‌گیری و آشکارسازی نقاط پرحادثه محورهای استان است که درنظر داریم ۱۲ نقطه را رفع کنیم.

جمالی از آماده‌سازی هشت راهدارخانه، ۱۰۰ نیروی راهدار و ۶۲ دستگاه ماشین‌آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین برای خدمت‌‌رسانی به مسافران نوروزی قم خبر داد و گفت: از سوی دیگر با انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌های حمل و نقل مسافر استان برای نظارت مستمر بر ناوگان اتوبوس‌رانی مکاتبه شده است.

وی همچنین به تهیه بروشورهای حقوق مسافر در ۵۰۰۰ هزار نسخه خبر داد و افزود: این بروشورها در اتوبوس‌های پایانه حمل و نقل توزیع می‌شوند.

جمالی همچنین به راه‌اندازی ۲۴ دستگاه دوربین کنترل سرعت جدید تا پایان سال در محورهای استان برای بالا بردن ضریب ایمنی اشاره کرد و گفت: امسال توانستیم ۳۰ دوربین کنترل سرعت و ۶ دوربین پلاك خوان را درمحورهای استان راه‌اندازی کنیم.

وی تعداد دستگاه‌های ناوگان مسافری قم را ۱۰۰۸ دستگاه اعلام کرد و افزود: ۳۰۲ دستگاه اتوبوس، ۳۰۹ مینی‌بوس و ۳۹۹ سواری کرایه حمل و نقل مسافری را انجام می‌دهند که عمر متوسط ناوگان اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه به ترتیب ۱۲، ۲۳ و ۱۰ سال است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم با  اشاره به اینکه سال گذشته درمجموع دو میلیون و ۳۲۲ هزار مسافر از مبدا قم جابه‌جا شدند، گفت: با توجه به اینکه راه‌های مواصلاتی استان محور ارتباط ۱۷ استان کشور است از لحاظ شاخص مسافر عبوری به ازای هرکیلومتر راه برون شهری، این استان رتبه دوم کشور را دارد.

نظر شما