شناسهٔ خبر: 35785 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین مطرح کرد:

جشنواره ساختمان‌های برتر فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های شهرهای کوچک استان قزوین/ معرفی ساختمان برتر در هر شهر استان/ کیفیت مهم‌ترین معیار انتخاب ساختمان‌های برتر

مسعود حق لطفی مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در نشست مشترک با نمایندگان شهرداری‌های استان گفت: شهرداری‌های استان می‌توانند با معرفی ساختمان‌هایی که در شهرهایشان بنا شده و از کیفیت لازم برخوردار هستند، ضمن معرفی سطح ساخت و ساز در شهرهای خود و همچنین معرفی ظرفیت‌های موجود در آن در دومین جشنواره ساختمان‌های برتر استان، لزوم توجه به کیفیت ساخت را در میان سازندگان و کارفرمایان شهرهای خود یادآور شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مسعود حق لطفی در نشست مشترک با نمایندگان شهرداری‌های استان و همچنین شهرداران مناطق سه‌گانه قزوین که در خصوص همکاری این نهادها برای برگزاری دومین جشنواره ساختمان‌های برتر استان قزوین در محل اداره کل راه و شهرسازی استان برگزار شد، گفت: یکی از اساسی‌ترین اهداف این جشنواره معرفی سطح توانمندی همه شهرهای استان در حوزه ساخت و ساز و تقدیر از عاملان و دست‌اندرکاران برتر در این حوزه است.

وی با تأکید بر سیاست‌های دولت و به خصوص وزارت راه و شهرسازی در خصوص ساخت و ساز افزود: در حال حاضر لحاظ کردن کیفیت زندگی شهری و رعایت مقررات ملی ساختمان و شهرسازی در اولویت قرار داشته و باید این موضوع در میان مهندسان، کارفرمایان و متولیان ساخت و ساز نیز به طور جدی پیگیری و اجرا شود.

حق لطفی اضافه کرد: با برگزاری این جشنواره و تقدیر از افراد برتر در حوزه صنعت ساختمان می‌خواهیم نگاه عموم مردم، به ویژه دست‌اندرکاران و فعالان صنعت ساختمان را به کیفی سازی و شهروندمحوری معطوف کرده و بار دیگر تأکید کنیم که برای توسعه پایدار شهرها، راهی جز همراهی با قوانین و مقررات ساختمانی و همچنین تعامل با محیط‌زیست نداریم.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های قابل‌توجه موجود در همه شهرهای استان بیان کرد: در این جشنواره علاوه بر اینکه ساختمان برتر در شهر قزوین و همچنین در سطح استان معرفی می‌شود، در هر کدام از شهرها نیز برترین ساختمان‌ها انتخاب و تقدیر خواهند شد.

دبیر شورای مسکن استان یادآور شد: ایجاد رونق در صنعت ساختمان و همچنین ارتقای کیفیت شهر و خانه‌سازی برای همه شهرهای استان مورد نظر ما بوده و بنا نیست که از توانمندی و ظرفیت چشمگیر موجود در شهرهای کوچک و بزرگ دیگر استان چشم‌پوشی شود.

در ابتدای جلسه حامد عبدالرزاقی رئیس اداره نظام‌مهندسی و مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی هم گزارشی در خصوص روند برگزاری جشنواره و نحوه ارسال آثار به جلسه ارائه نمود.

گفتنی است دومین جشنواره ساختمان‌های برتر استان قزوین در اردیبهشت‌ماه سال ۹۶ برگزار می‌شود.​

نظر شما