شناسهٔ خبر: 35871 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح تونل آبشار عنوان کرد:

افزایش سه برابری فعالیت پروژه‌های محورهای شمال کشور در دولت یازدهم/ امسال ۱۰۰۰ میلیارد تومان صرف ۵ محور اتصالی به شمال کشور شد/ کاهش تصادفات محور هراز با ساخت تونل آبشار و واریانت امام‌زاده هاشم

مراسم مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل با بیان اینکه با تدبیر وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم حجم فعالیت‌های پروژه‌های محورهای شمال کشور به دو تا سه برابر افزایش یافته است، گفت: امسال ۱۰۰۰ میلیارد صرف ۵ محور اتصالی به شمال کشور شد که حدود ۶۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به آزادراه تهران- شمال است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خیر اله خادمی در مراسم بهره‌برداری از تونل آبشار واقع در محور تهران- هزار بعد از امام زاده هاشم(ع) اظهار داشت: در سال جاری شاهد رفع ۲۴.۵ کیلومتر گلوگاه ترافیکی در محور هراز هستیم که ۱۲.۵ کیلومتر آن مربوط به واریانت امام زاده هاشم و ۱۲ کیلومتر به طرق دیگر بوده است.

وی افزود: ۴۰ درصد تصادفات محور هراز مربوط به این گردنه بوده است که با ایجاد واریانت بخش قابل توجهی از تصادفات کاهش خواهد یافت. محور هراز از دو بخش محدوده استان تهران از حد فاصل عوارضی پردیس تا تونل آبشار و از محدوده استان مازندران تشکیل شده است که عملیات اجرایی بخش اول آن در محدوده استان تهران در دست اجرا است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل با بیان این که «از ۱۰۱ کیلومتر محور هراز واقع در استان مازندران ۵۳ کیلومتر در سال‌های ۹۳ و ۹۴ افتتاح شد ه است» گفت:‌ ۴۸ کیلومتر از پروژه ساخت باند دوم محور هراز در دست اجرا است و در ۵۳ کیلومتر از ۱۰۱ کیلومتر محور هراز ابنیه‌های سنگین مانند پل، تونل، دیوارهای بلند باید ساخته شود که باعث افزایش هزینه‌های ساخت آن می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با بیان اينكه در محور هراز ۲۰ دستگاه ابنیه فنی به طول ۱۷ کیلومتر وجود دارد، تصریح کرد: با تدبیر وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم حجم فعالیت‌های پروژه های محورهای شمال کشور به دو تا سه برابر افزایش یافته است به طوریکه در سال ۹۵ حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای این محورها هزینه‌ها شده است.

وی با اشاره به هزینه‌های صرف شده در محورهای شمال کشور بیان داشت: به طور تقریبی حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برای محور فیروزکوه، ۱۰۰ میلیارد تومان برای محور هراز، ۱۰۰ میلیارد تومان برای محور الموت، ۱۱۰ میلیارد تومان برای محور منجیل- رودبار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای آزادراه تهران- شمال هزینه شده است که این آزادراه در بهار یا تابستان سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ‌ونقل خاطرنشان کرد: بیشترین اقدامات این شرکت در جهت رفع گلوگاه‌های ترافیکی عملیاتی شده است.

وی با اشاره به افتتاح تونل آبشار ادامه داد: امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی تونل آبشار در محور هراز در محدوده استان مازندران با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان به طول ۱۰۶۳ متر که مجموعا با احتساب راه‌های طرفین به طول یک و نیم کیلومتر افتتاح شد.

خادمی همچنین درباره وضعیت و پیشرفت فیزیکی سایر پروژه‌های محورهای منتهی به استان‌های شمالی و رفع گلوگاه‌های ترافیکی این محورها در آستانه سفرهای نوروزی گفت: خوشبختانه این پروژه‌ها با پیشرفت فیزیکی قابل قبولی در حال اجرا هستند که یکی از محورهایی که گلوگاه ترافیکی بسیار مهمی دارد محور منجیل به رودبار در ادامه آزادراه رشت – قزوین است که تا هفته آینده ۳.۵ کیلومتر از این آزادراه با ساخت تونل، پل و راه جدید به افتتاح می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به پروژه تعریض محور فیروزکوه گفت:‌ گلوگاه ترافیکی این محور هم در حد فاصل تونل‌های شیرگاه به زودی رفع می‌شود و ۵.۵ کیلومتر از این پروژه تا هفته آینده و تا قبل از شروع انجام سفرهای نوروزی به افتتاح می‌رسد.

خادمی در پايان گفت: با افتتاح این دو پروژه بخش قابل توجهی از گلوگاه‌های ترافیکی محورهای استان‌های منتهی به شمال رفع می‌شود.

نظر شما