شناسهٔ خبر: 35915 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در آیین افتتاح و کلنگ‌زنی چهار پروژه راهسازی مطرح شد:

افتتاح و کلنگ‌زنی ۴ پروژه راهسازی مواصلاتی بین ۳ استان‌/ بهره‌برداری از ۲۷۰ کیلومتر جاده در استان طی امسال

جاده مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از افتتاح و کلنگ‌زنی ۴ پروژه راهسازی بین استان‌های خوزستان، بوشهر، کهکیلویه و بویر احمد خبر داد، این در حالیست که به گفته استاندار خوزستان، امسال ۲۷۰ کیلومتر جاده در استان به بهره‌برداری رسید و طی دو سال آینده عملیات یک هزار کیلومتر جاده دیگر در استان آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، منوچهر رحمانی امروز در حاشیه آیین افتتاح چهارخطه امیدیه به دیلم در جمع خبرنگاران گفت: امروز با حضور استاندار ۲ و نیم کیلومتر از محور امیدیه به دیلم در مسیر ورودی استان از سمت بوشهر با اعتبار ۲۷ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و نفت افتتاح شد.

وی افزود: این محور که از دوخطه به چهار خطه ارتقا یافته در مدت ۱۲ ماه به اتمام رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان عرض مسیر را ۱۱ متر اعلام کرد و تصریح کرد: جاده امیدیه به دیلم محور شریانی و اتصال کننده استان‌های خوزستان، بوشهر و کهگیلویه است و از جمله راه‌های پرتردد استان به شمار می‌آید.

رحمانی گفت: اتمام این پروژه کاهش مصرف سوخت و زمان سفر و افزایش ایمنی تردد را به دنبال دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان همچنین در حاشیه افتتاح ۱۱ کیلومتر از محور چهارخطه هندیجان به دیلم گفت: این جاده بخشی از کریدور ساحلی کشور است که ۲۲۰ کیلومتر آن در استان خوزستان قرار دارد و تاکنون ۱۶۰ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده است.

منوچهر رحمانی افزود: عملیات احداث این پروژه از سال ۹۰ شروع شده و برای احداث این ۱۱ کیلومتر که تا پایان حوزه استحفاظی خوزستان را در بر می‌گیرد ۷۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

رحمانی ابراز امیدواری کرد: ۳۰ کیلومتر دیگر از این کریدور ساحلی در محور هندیجان - ماهشهر نیز تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

 وی ادامه داد: امروز عملیات اجرایی ۸ کیلومتر از مسیر امیدیه به دیلم با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات نفت و استانی نیز آغاز شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان اضافه کرد: این پروژه در مدت ۱۸ ماه به اتمام می‌رسد.

رحمانی افزود: عملیات اجرایی پروژه تعریض ۴ کیلومتر از محور امیدیه به دیلم (حدفاصل سه‌راهی آغاجاری تا گاز مایع) به عرض ۱۱ متر با اعتبار ۲/۵ میلیارد تومان نیز با حضور استاندار آغاز شده است.

محورهای ارتباطی امیدیه و هندیجان در استان خوزستان به دیلم در استان بوشهر یکی از محورهای اصلی تردد بین سه استان خوزستان، بوشهر و کهکیلویه بویر احمد است.

همچنین غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در حاشیه افتتاح و کلنگ‌زنی چهار پروژه راهسازی بین استانی اظهار کرد: این پروژه‌ها که امروز افتتاح و کلنگ‌زنی شدند از مطالبات مردمی بوده‌اند که امروز محقق شده است و به اجرای آن‌ها ادامه می‌دهیم.

وی با بیان اینکه این پروژه‌ها در مسیر استان‌های خوزستان- بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد هستند، افزود: از پیمانکار پروژه ۸ کیلومتری چهارخطه محور امیدیه به دیلم قول گرفته‌ام که به جای یک و سال نیم این پروژه را در مدت یکسال اجرا کند.

شریعتی ابراز امیدواری کرد با اتمام این پروژه‌ها ارتباطات تجاری و مبادلات بین سه استان خوزستان، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد گسترش یابد و سفرهای گردشگری نیز در این مسیرها به ویژه در ایام نوروز افزایش پیدا کند.

وی بیان کرد: امیدوارم مهمانان نوروزی در آرامش و ایمنی تردد کنند و از تلاش نیروهای اداره کل راه و شهرسازی که در ایام نوروز و تعطیلات در جاده‌ها به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند قدردانی می‌کنم.

شریعتی افزود: امیدوارم با کاهش سوانح در سفرهای نوروزی خستگی از تن همه بیرون برود و دعوت می‌کنم از مهمانان نوروزی استان‌های هم‌جوار با توجه به بهبود جاده‌های استان و افزایش ضریب ایمنی تردد در جاده‌های استان، به خوزستان سفر کنند و از طبیعت، مناطق تفریحی، گردشگری و زیارتی بازدید کنند.

استاندار خوزستان گفت: من قول می‌دهم و در کنار اداره کل راه و شهرسازی تلاش خواهم کرد تا اعتبارات پروژه‌های بین استانی تأمین شود.

وی اظهار کرد: خوزستان در حمل‌ونقل جاده‌ای کالا رتبه نخست، در جابجایی مسافر رتبه سوم و در زیرساخت‌های جاده در رتبه ششم کشوری قرار دارد.

وی گفت: به دلیل عقب‌ماندگی از سایر استان‌ها ترافیک و فشار زیادی بر روی جاده‌های استان وجود دارد و باید تلاش کنیم خود را به جایگاه اول تا سوم برسانیم.

شریعتی افزود: باید دو هزار کیلومتر جاده ساخته شود تا بتوانیم خود را به جایگاه سوم برسانیم و از این میزان یک هزار کیلومتر آن در حال حاضر در دست ساخت است که بخش زیادی از آن در سال ۹۵ شروع شده است.

استاندار خوزستان گفت: امسال ۲۷۰ کیلومتر جاده در استان به بهره‌برداری رسید و طی دو سال آینده عملیات یک هزار کیلومتر جاده دیگر در استان آغاز می‌شود.

وی با تبیین اهمیت تأمین زیرساخت‌های جاده‌ای افزود: جاده یک زیرساخت اساسی و مهم است و تقویت آن می‌تواند بسیاری از سرمایه‌گذاری در استان را با خود همراه آورد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: لازم است، میزان افتتاح سالانه ۲۷۰ کیلومتر جاده در استان را حفظ کنیم تا به جایگاه سوم کشوری برسیم.

شهرستان هندیجان با ۳۸ هزار نفر جمعیت در جنوب استان خوزستان قرار گرفته است.

نظر شما