شناسهٔ خبر: 35996 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری خوزستان خبر داد:

رفع ۱۲۰ نقطه پرحادثه در محورهای خوزستان/ تدوین شیوه‌نامه ایمنی عبور و مرور/ میزبان زوار عتبات عالیات در نوروز هستیم

مسعود مصدقی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خوزستان با اعلام اینکه در نوروز امسال میزبان زوار عتبات عالیات نیز هستیم، گفت: برای افزایش ایمنی سفرهای نوروزی به خوزستان آشکارسازی و رفع ۱۲۰ نقطه پرحادثه در محورهای استان در حال اجراست.

مسعود مصدقی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی عنوان کرد: با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال عملیات آشکارسازی و رفع نقاط پرحادثه برای افزایش ایمنی سفرهای نوروزی استان خوزستان روبه اتمام است.

مصدقی افزود: در راستای افزایش ایمنی عبور و مرور شیوه نامه‌ای در حوزه حمل و نقل، ایمنی، راهداری و زیرساخت‌های خدمات‌رسانی مانند مجتمع‌های خدماتی رفاهی، ناوگان حمل و نقل عمومی و مراکز امداد خودرو تهیه و تدوین شده است.

مصدقی گفت:  زمان‌بندی طرح نوروزی از ۲۵ اسفند ماه آغاز شده و تا ۱۵ فروردین سال ۹۶ ادامه خواهد داشت و در این مدت کشیک‌های شبانه روزی در حوزه‌های مختلف در حال انجام وظیفه هستند.

وی با بیان اینکه قریب به ۹۰ درصد حمل و نقل استان خوزستان جاده‌ای است و به دلیل تنوع آب و هوایی و جاذبه‌های گردشگری و بنادر هر ساله در ایام نوروز، خوزستان یکی از پرترددترین استان‌های کشور است، افزود: سالانه حدود ۵.۵ میلیون زائر از ۱۳ یادمان شهدا در استان بازدید می‌کنند.

مصدقی گفت: در حوزه ایمنی حمل و نقل هماهنگی لازم میان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و دستگاه‌هایی مانند پلیس راه و دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان در هلال احمر و اورژانس ایجاد شده است.

وی عنوان کرد: در ایام طرح نوروزی محدودیت‌هایی را برای جابجایی بارهای ترافیکی اعلام خواهیم کرد که با رعایت این محدودیت‌ها، شاهد آرام و روان شدن تردد در محورهای برون شهری و در پی آن کاهش تصادفات جاده‌ای خواهیم بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: با توجه به وجود دو پایانه مرزی شلمچه و چزابه در استان خوزستان در ایام نوروز علاوه بر مسافران و مهمانان ایرانی میزبان زوار عتبات عالیات نیز هستیم.

نظر شما