شناسهٔ خبر: 36005 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سیاهپور خبر داد

اختصاص ۱۶۳ گشت راهداری سیار و دراختیار پلیس برای ایمنی سفرهای نوروزی استان فارس/ جابجایی مسافران نوروزی استان با ۵۹ هزار صندلی ناوگان عمومی

علیرضا سیاهپور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس از حضور پررنگ پلیس راه در کنار راهداران استان همچنین اختصاص ۴۰ گشت دراختیار پلیس و ۱۲۳ گشت سیار راهداری نوروزی در محورهای فارس خبر داد.

علیرضا سیاهپور، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس درگفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: راهداران فارس از ابتدای اسفند به فعالیت شبانه‌روزی برای افزایش ایمنی محورهای استان مشغول هستند. متاسفانه در سیل یک ماه گذشته با بروز خسارت بالا به آسفالت محورهای شریانی و روستایی مواجه شدیم که موجب شد اهتمام زیادی به لکه‌گیری، ترمیم روکش آسفالت، پاکسازی و تسطیح حریم شهرهای بزرگ‌ و مراکز گردشگری همچنین شانه‌سازی و رفع شیب شیروانی‌ها و احیای خط‌کشی محورها داشته باشیم.

سیاهپور به آشکارسازی ۱۳۰ نقطه پرحادثه درمحورهای استان فارس نیز اشاره کرد و افزود: نیمی از این نقاط آشکارسازی شده و مابقی را درایام نوروز با روشنایی مشعل آشکار می‌کنیم تا پس از نوروز رفع شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: ۲۶ هزار تابلوی اخطار انتظامی را درمحورهای استان پاکسازی کرده‌ایم و ۵۰ درصد عملیات اصلاح تقاطع‌های غیرهمسطح انجام شده است. رمپ‌های ورودی و خروجی شهرها را استانداردسازی و سرعت‌گاه‌هایی را در محورهای فرعی به اصلی نصب کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه نوروز ۹۶ شاهد حضور بسیار پررنگ پلیس راه درکنار راهداران فارس هستیم، افزود: امسال پلیس راه در ۲۰ نقطه پرحادثه استقرار دائمی خواهد داشت و ۴۰ گشت راهداری را دراختیار دارد. ضمن اینکه ۱۲۳ گشت راهداری سیار نیز در محورهای استان داریم.

سیاهپور از تعامل با شهرداری‌های فارس برای زیباسازی پایانه‌های مسافربری استان خبر داد و گفت: از سوی دیگر به نظارت و گشت‌های نامحسوس در ناوگان‌های حمل و نقل عمومی می‌پردازیم و درمجموع ۵۹ هزار صندلی ناوگان عمومی را به جابجایی مسافران نوروزی از استان اختصاص داده‌ایم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس افزود: نوروز ۹۵ نسبت به سال ۹۴ با کاهش ۲۰ درصدی تصادفات مواجه شدیم که امیدواریم این روند در سال جاری نیز ادامه داشته باشد.

نظر شما