شناسهٔ خبر: 36020 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد:

احداث راه‌آهن اردبیل – پارس‌آباد

محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از ارسال طرح احداث راه‌آهن اردبیل – پارس‌آباد توسط وزارت راه و شهرسازی به معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان در جلسه شورای اداری با اعلام این مطلب افزود: با پیگیری‌های دکتر آخوندی وزیر راه و شهرسازی، دکتر خدابخش استاندار اردبیل، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل طرح احداث پروژه راه‌آهن اردبیل به پارس‌آباد در راستای شاخص‌های کلان سرمایه‌گذاری منطقه توسط وزارت راه و شهرسازی تهیه و جهت طرح در کمیسیون ماده ۲۳ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت به معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان پارس‌آباد به‌عنوان قطب کشاورزی منطقه محسوب می‌شود، ادامه داد: هم‌جواری استان اردبیل با کشورهای آسیای میانه و حوزه قفقاز و به‌تبع آن امکان دسترسی به بازارهای این کشورها سبب گردیده تا استان اردبیل به یکی از قطب‌های صنعتی کشور تبدیل شود.

حیدری گفت: اجرای پروژه راه‌آهن اردبیل – پارس‌آباد با توجه به پتانسیل بالای منطقه به لحاظ توسعه صنعتی و اقتصادی می‌تواند نقش بسیار مهمی در بهبود وضعیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری کلان در منطقه را سبب شده و کاهش مهاجرت و محرومیت‌زدایی را به دنبال داشته باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: مهم‌ترین ضرورت‌های اجتماعی اجرای طرح احداث راه‌آهن اردبیل–پارس‌آباد گسترش شبکه ریلی به عنوان یکی از زیرساخت‌های توسعه، رونق اقتصادی و ارتقاء سطح شاخص‌های اجتماعی از طریق افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری است.

وی انتقال بخشی از ترافیک باری شبکه جاده‌ای و کاهش مصرف سوخت، ایمنی بیشتر جاده‌ها و آلودگی کمتر محیط‌زیست، سهولت دسترسی و کاهش هزینه‌ها را از دیگر مزایای این طرح عنوان کرد.

حیدری در پایان تصریح کرد: جهت اخذ کمیسیون ماده ۲۳ ضرورت دارد مجوز پدافند غیرعامل و زیست‌محیطی توسط مسئولین ذی‌ربط استانی صادر و هرچه سریع‌تر جهت پیگیری موضوع به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ارسال گردد.

نظر شما