شناسهٔ خبر: 36024 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد:

تکمیل راه اصلی فیروزآباد – خلخال با اعتبار ۴۵۰ میلیارد ریال/ بیمارستان ۳۵ تختخوابی امام خمینی شهرستان کوثر آماده بهره‌برداری شد

بیمارستان کوثر اردبیل مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: پروژه راه اصلی فیروزآباد – خلخال با اعتبار ۴۵۰ میلیارد ریال تکمیل و آماده بهره‌برداری شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان در بازدید از این پروژه با اعلام این مطلب اعلام کرد: پروژه راه اصلی فیروزآباد – خلخال یکی از مهم‌ترین پروژه‌های راه و شهرسازی بوده که از سال ۸۷ عملیات اجرایی آن آغاز گردیده و به طول ۲۸ کیلومتر در جنوب استان اردبیل اجرا شده است.

وی هدف از احداث این راه اصلی را ایجاد دسترسی سریع و ایمن مردم خلخال به مرکز استان عنوان کرد و افزود: برقراری ارتباط شهرستان خلخال به تهران با اتصال به راه اصلی اردبیل – سرچم از این مسیر مهیا شده و ارتباط مناسب با استان‌های آذریایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، زنجان و گیلان با احداث این راه فراهم شده است.

حیدری گفت: عملیات خاک‌برداری در طول این پروژه به مقدار دو میلیون و هفتصد هزار مترمکعب و خاک‌ریزی به مقدار نهصد هزار مترمکعب صورت گرفته و تعداد پل‌های احداث شده در این محور حدوداً ۸۰ دستگاه بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: با پیگیری‌های دکتر خدابخش استاندار اردبیل و نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی در راستای تسهیل در عبور و مرور مسافران نوروزی و دسترسی سریع و ایمن از این مسیر عبور گذر موقت از روز شنبه مورخه ۹۵/۱۲/۲۱ از این محور برقرار شده است.

وی گفت: پروژه راه اصلی فیروزآباد – خلخال با اعتبار ۴۵۰ میلیارد ریال تکمیل و آماده بهره‌برداری شده و با حضور مسئولین کشوری و استانی مورد افتتاح قرار خواهد گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: بیمارستان ۳۵ تختخوابی امام خمینی (ره) شهرستان کوثر با زیربنای سه هزار و ۲۵۰ مترمربع و شامل ۳۵ تخت توسط پیمانکار بومی استان اجرا شده است.

وی گفت: تجهیز و راه‌اندازی از این بیمارستان توسط دانشگاه علوم پزشکی در حال انجام بوده و برای تکمیل آن مبلغ ۱۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

حیدری با بیان اینکه پروژه بیمارستان امام خمینی (ره) تکمیل و آماده بهره‌برداری است، اضافه کرد: با تجهیز این بیمارستان توسط دستگاه بهره‌بردار شاهد افتتاح و بهره‌برداری از این پروژه با حضور مسئولین کشوری و استانی خواهیم بود.

نظر شما