شناسهٔ خبر: 36032 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

سفاری تشریح‌ کرد:

تمهیدات بندر آبادان برای استقبال از مسافران نوروزی و تورهای راهیان نور/ پیش‌بینی ورود ۱۰۰ هزار گردشگر دریایی

رضا سفاری مدیر بنادر و دریانوردی آبادان با اعلام اینکه پیش‌بینی می‌کنیم ورود مسافر در بندر آبادان امسال به ۱۰۰ هزار نفر برسد، گفت: مذاکرات ما با کشتیرانی والفجر از دو ماه قبل از عید آغاز شد و کشتی زمرد با ظرفیت ۲۳۵ نفر مسافر در این دو ماه (بهمن و اسفند) بین خرمشهر و آبادان و مسیر آبادان به خرمشهر تور تفریحی برگزار می‌کرد.

رضا سفاری مدیر بنادر دریانوردی آبادان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در خصوص تمهیدات نوروزی بندر آبادان، گفت: در اسفندماه امسال جلسات ستاد نوروزی باهدف برنامه‌ریزی در خصوص فروش بلیت، تعیین محدوده گشت دریایی و رعایت ظرفیت کشتی برحسب تعداد نفر موردبحث و تبادل‌نظر قرار گرفت و از آنجایی‌که در آبادان علاوه بر گردشگری دریایی بحث راهیان نور را هم داریم برنامه‌ریزی مفصلی برای خدمات‌دهی به مسافران نوروزی داشتیم.

وی با اعلام اینکه آمار گردشگران نوروزی و راهیان نور در سال جاری به بیش از ۸۶ هزار نفر رسید، گفت: مذاکرات ما با کشتیرانی والفجر از دو ماه قبل از عید آغاز شد و کشتی زمرد با ظرفیت ۲۳۵ نفر مسافر در این دو ماه (بهمن و اسفند) بین خرمشهر و آبادان و مسیر آبادان به خرمشهر تور تفریحی برگزار می‌کرد و در خود آبادان نیز دو تور داخلی برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه در روزهای تعطیلات نوروزی به علت افزایش مسافران تعداد تورها و گردشگران بیشتر می‌شود، گفت: کشتی ایران‌زمین هم برای همین مسیر اضافه می‌شود تا دو فروند کشتی در این مسیر تردد کنند. کشتی والفجر نیز اگر تعمیراتش تمام شود تا همین هفته به مجموعه اضافه می‌شود.

به گفته سفاری امسال پکیج خوبی برای سفرهای دریایی و تورهای گردشگری در آبادان آماده‌شده است و فضای ترمینالی و اسکله بندر آبادان ظرفیت مناسبی برای پذیرش مسافران نوروزی دارد.

وی هم‌چنین خبر داد که اسکله یادمان والفجر هشت بیشتر مخصوص تورهای راهیان نور است و گفت: برای نوروز ۹۵ بیش از ۴۰۰ جلیقه نجات مخصوص تورهای راهیان نور در نظر گرفتیم و امسال هم ۲۰۰ جلیقه دیگر خریداری و تحویل داده شد تا ایمنی گردشگران دریایی حفظ شود.

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان هم‌چنین از تمهیدات اتخاذشده باهدف امداد و نجات و ایمنی گردشگر دریایی خبر داد و گفت: یک شناور ناجی از بندر امام وارد بندر اروند کنار شده است که با تحویل این شناور به طور چشم گیری امدا و نجات دریایی در این منطقه از خلیج فارس  افزایش می‌یابد.

سفاری با اعلام اینکه امسال حتی از ظرفیت‌های شهری هم استفاده می‌کنیم که مسافران ایام خوشی داشته باشند، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم ورود مسافر در بندر آبادان در ایام تعطیلات به ۱۰۰ هزار نفر برسد.

نظر شما