شناسهٔ خبر: 36033 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان در استان‌های سراسر کشور برگزار می‌شود:

اجرای طرح مانور نوروزی استان هرمزگان در ۲۵ اسفندماه

گشت طرح مانور نوروزی استان هرمزگان همزمان در استان‌های سراسر کشور در روز چهارشنبه ۲۵ اسفند برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان، این مانور همزمان در استان‌های سراسر کشور در روز چهارشنبه ۲۵ اسفند برگزار خواهد شد.

در همین راستا علیرضا مجرد مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گفت: مهم‌ترین هدف برگزاری این مانور به نمایش گذاشتن توانمندی‌ها  و آمادگی ادارات راهداری استان و شهرستان‌های تابعه جهت ارائه خدمات راهداران در سفرهای هموطنان عزیز به این استان  است

مجرد افزود: با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌گردد نوروز ۹۶ نوروزی متفاوت تراز هرسال باشد می‌طلبد که درباره برگزاری هر چه مطلوب‌تر این جشن باستانی اهداف مناسبی تعیین گردد و انتظار می‌رود که به شکل مطلوبی در استان به همت و همیاری ادارات و نهادهای عضو ستاد نوروزی محقق شوند. تا شاهد سفری بدون حوادث ترافیکی باشیم.

وی بیان کرد: مرکز مدیریت راه‌ها ازجمله مراکزی است که می‌تواند نقش اصلی و اساسی در ایام نوروز ایفا کند زیرا قادر است اطلاعاتی از قبیل تردد خودروها، دوربین‌های کنترل سرعت، سامانه‌های هوشمند، اعلام آخرین وضعیت شرایط جوی و … برای هموطنانی که نیازمندند از اطلاعات شبکه راه‌ها استفاده کنند در کمترین زمان ممکن در اختیار مسافرین عزیز قرار دهد تا مسافرین بتوانند با برنامه‌ریزی مناسب سفر خود را آغاز نمایند و امیدوارم راهداران با جمع‌آوری داده‌ها و اطلاعات و کمک به مرکز مدیریت راه‌ها اهتمام لازم را داشته باشند.

مجرد همچنین در ادامه با اشاره به اینکه در ایام طرح نوروزی محدودیت‌هایی را برای جابجایی بارهای ترافیکی اعلام خواهد کرد، گفت: ان شاء الله با رعایت این محدودیت‌ها شاهد ترافیکی آرام و روان در محورهای برون‌شهری در استان باشیم که قطعاً در پی آن شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای خواهیم بود.

وی در پایان اشاره‌ای به نقش و اهمیت نظارت مدیران فنی در سلامت ناوگان حمل‌ونقل عمومی قبل از تردد در جاده‌ها نمود و نقش آن‌ها را بسیار مهم دانست و در همین راستا از مدیران شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر خواستار نظارت و بررسی بیش از پیش در زمینه ایمنی خودروهای تحت پوشش شد و گفت: مسافران می‌توانند قبل از سفر از طریق تماس با سامانه گویای ۱۴۱ از وضعیت راه‌ها، اطلاعات لازم را کسب نماید.

نظر شما