شناسهٔ خبر: 36034 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

استاندار گیلان خبر داد:

آزادراه رشت- قزوین محدوده منجیل برای‌تردد خودروها آماده است

محمدعلی نجفی استاندار گیلان‌گفت: آزادراه رشت - قزوین در محدوده منجیل به عنوان یکی از مهم‌ترین گلوگاه‌های ترافیکی شمال کشور درگیلان برای رفت و آمد خودروها آماده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا محمدعلی نجفی روز دوشنبه در بازدید میدانی از مراحل ساخت باقیمانده آزادراه رشت - قزوین در محدوه منجیل به رودبار، با قدردانی از تلاش های صورت گرفته در اجرای این پروژه اظهار داشت: خرسندیم که به مردم گیلان و میهمانان استان، این مژده را دهیم که براساس برنامه پیش بینی شده، بخش اصلی باقیمانده این آزادراه آماده بهره برداری و تردد خودروهاست.

وی به تکمیل فاز نخست باقیمانده این آزادراه به طول سه هزار و ۲۰۰ متر اشاره کرد و افزود: عملیات اجرایی و ساخت بخش ورودی و خروجی این مسیر که امروز شاهد گشایش آن هستیم، قریب به ۲ سال به طول انجامید.

نجفی هزینه ساخت این مسیر را بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در احداث باقیمانده آزادراه منجیل به رودبار به صورت رفت و برگشت به طول هفت کیلومتر، سه هزار متر تونل و چهار دستگاه پل به طول ۵۵۰ متر احداث شد.

وی این پروژه را به لحاظ فنی یکی از پروژه‌های بزرگ فنی و مهندسی راهسازی در ایران ذکر و اضافه کرد: با توجه به چهار بانده شدن مسیر منجیل - رودبار، بهره برداری از این محور تاثیر بسیاری در کاهش حجم ترافیک دارد.

وی افزود : با تحقق این مهم بیش از ۸۰ درصد از مشکلات ترافیکی رشت قزوین در نوروز برطرف خواهد شد.

به گفته استاندار گیلان، ادامه این مسیر که هشت کیلومتر باقی مانده آزاد راه است نیز در حال انجام می باشد و شرکت متولی ساخت، بصورت ۲۴ ساعته در حال انجام کار هستند.

آزادراه قزوین - رشت از سال ۱۳۸۳ عملیات اجرایی آن آغاز و تا سال ۱۳۸۸ قسمت عمده آن تکمیل شد و از منتهی الیه آزادراه قزوین - زنجان تا امامزاده هاشم به طول ۱۳۸ کیلومتر به بهره‌برداری رسید اما ۱۱ کیلومتر از این مسیر آزادراهی بین رودبار و منجیل، باقی مانده بود که حجم بالای سرمایه‌گذاری در شرایط سخت اجرای کار موجب شد سرمایه‌گذار در این پروژه ورود نکند.

شهرستان رودبار، مدخل ورودی به گیلان از سمت جنوب استان محسوب شده و در ۶۷ کیلومتری مرکز گیلان واقع است.

نظر شما