شناسهٔ خبر: 36085 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ساردویی در گفت‌وگو با پایگاه خبری:

راه‌های ایمن کرمان‌جنوبی در اختیار مسافران نوروزی است/ برنامه‌ریزی برای ساخت راه‌آهن جنوب کرمان در سال ۹۶

محمدساردویی مدیرکل راه و شهرسازی کرمان جنوبی با تاکید بر استاندارد و ایمن بودن راه‌های منطقه کرمان جنوبی مسافرین نوروزی را دعوت کرد با اطمینان به دیدار جاذبه‌های طبیعی خصوصا آبشارها و جنگل‌های زیبای منطقه بروند.

محمد ساردویی، مدیرکل راه و شهرسازی کرمان جنوبی در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: کرمان جنوبی که میان هرمزگان و مرکز استان کرمان واقع شده منطقه‌ای مشتمل بر کوهستان، جنگل و دشت است است که مسافرین نوروزی که قصد سفر به جنوب خصوصا بندرعباس را دارند در میان راه بر این تمدن ۷۵۰۰ ساله گذری می‌کنند و از زیبایی‌های طبیعی کنارصندل و درب بهشت جیرفت، جبل بارز عنبرآباد، قلعه‌های کهنوج، مهرویه فاریاب و دشت‌های رودبار جنوبی همچنین هتل‌های کپری قلعه‌گنج و هزاران جاذبه گردشگری دیگر لذت می‌برند.

ساردویی تکمیل ساخت بزرگراه‌های در دست احداث در کرمان جنوبی و پیگیری راهسازی در روستاهای بالای ۵۰ خانوار را از اهم برنامه‌های این اداره کل درسال ۹۶ عنوان کرد و افزود: ۱۲۰۰ کیلومتر روستاهای با جمعیت بالای ۵۰ خانوار کرمان جنوبی فاقد راه آسفالته هستند که پیگیر تامین نیاز آنها هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی کرمان جنوبی همچنین به شروع ساخت بیمارستان عنبرآباد اشاره کرد و گفت: اوایل سال ۹۶ مناقصه ساخت بیمارستان ۲۶۰ تختخوابی جیرفت آغاز می‌شود.

وی همچنین با بیان اینکه احداث راه‌آهن جنوب کرمان با مساعدت وزیر راه و شهرسازی زیرپیوست قانون شده است، افزود: مناقصه ساخت این راه‌آهن سال آینده با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان شروع می‌شود. ضمن اینکه امیدواریم درسال آینده فرودگاه جیرفت تکمیل شود.

ساردویی گفت: سال ۹۶ درنظر داریم اقدامات بازآفرینی شهری را در جیرفت و کهنوج عملیاتی و منطق هدف را درآنها شناسایی کنیم.

نظر شما