شناسهٔ خبر: 36100 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران خبر داد:

ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران با ۱۳۵۰۰ دستگاه در نوروز خدمت رسانی می‌کند

نصراله نژاد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران گفت: ایام تعطیلات نوروز ۹۶ در هشت پایانه مسافری استان تهران، ۱۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای برای خدمت رسانی به هموطنان آماده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مجیدرضا نصرالله نژاد در گفتوگو با خبرنگاران افزود: براساس برنامه ریزی در ایام تعطیلات نوروزی از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ماه ۹۶ برای جابه جایی دو میلیون نفر مسافر در پایانه های استان تهران آماده خدمات رسانی هستند.

وی اظهارداشت: طبق برنامه ریزی های انجام شده در این ایام ۱۸ پایگاه سیار، ۳۷ پایگاه ثابت، به همراه ۳۰۰ نفر از ماموران راهداری با ۱۷۵ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین برای خدمت رسانی شبانه روزی به هموطنان آماده شده اند.

نصرالله نژاد گفت:استان تهران در مجموع ۹۶۰ کیلومتر راه اصلی، بزرگراه و آزادراه دارد و در این ایام ۵۰ اکیپ گشت راهداری به صورت مستمر ضمن کنترل ایمنی و ترافیک جاده ها، هرگونه پیمایش مسافران را در این ایام رصد خواهند کرد.

وی افزود: ایام تعطیلات نوروزی ۹۰ دستگاه تردد شمار، ۹۴ سامانه دوربین های کنترل سرعت، ۸۸ دستگاه بی سیم و ۱۶ دستگاه دوربین های نظارتی به منظور ارایه خدمات مناسب، آخرین وضعیت ترافیکی محورهای استان تهران را کنترل خواهند کرد و اطلاعات این سامانه ها نیز به سازمان ها و نهادهای مرتبط با حوزه حمل و نقل جاده ای ارسال خواهد شد.

نصرالله نژاد گفت : ایام تعطیلات نوروزی ۳۴ مجتمع خدمات رفاهی در سطح استان تهران به هموطنان خدمات رسانی خواهند کرد و تمام راهدار خانه های استان نیز برای خدمت به هموطنان آماده شده، اما رانندگان در مجتمع های رفاهی مجاز باید توقف داشته باشند.

به گفته وی، خرید بلیت های نوروزی از اول اسفندماه آغاز شده و تا کنون ۹۲ هزار و ۶۲۷ نفر به صورت حضوری به پایانه های استان تهران مراجعه کرده اند، ۶۵ هزار و ۱۹۸ نفر نیز به صورت اینترنتی بلیت های مورد نیاز خود را خریداری کرده اند.

این مقام مسئول اظهارداشت: سال گذشته پنج میلیون و ۵۷ هزار و ۸۳۶ دستگاه خودرو در ایام تعطیلات نوروزی وارد استان تهران شده اند و پنج میلیون و ۱۲۹ هزار و ۹۵۲ دستگاه خودرو از محورهای مواصلاتی استان به سایر نقاط کشور سفر کرده اند.

نصرالله نژاد افزود: مدیران فنی شرکت ها در پایانه های مسافری نیز اجازه نخواهند داد هیچ اتوبوسی بدون معاینه فنی از پایانه ها خارج شوند و در این مدت ماموران این اداره کل به صورت مستمر در پایانه های استان حضور دارند و نسبت به هرگونه مشکلات مسافران در این ایام، رسیدگی خواهند کرد.

اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران، خط کشی ۴۰۰ کیلومتر از جاده ها، نصب ۱۸ هزار تابلو علائم، نصب ۱۰ هزار استوانه ایمنی و نصب نیوجرسی ( حفاظ بتنی ) مخزنی در ۲۱ کیلومتر از مسیر تهران ـ قم و نصب ۲۰۰ دستگاه چراغ چشمک زن را انجام داده است.

نظر شما