شناسهٔ خبر: 36118 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری کردستان عنوان کرد

انجام راهداری نوروزی کردستان با ۳۰ اکیپ شبانه‌روزی/ اعمال محدودیت‌های تردد برای انواع تریلر و کامیون

نعمت‌الله خواجه‌ای به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان، در ایام نوروز ۹۶ بالغ بر ۴۰۰ نفر پرسنل در سطح ۳۰ اکیپ راه به صورت شبانه‌روزی و سیار در سطح جاده‌های استان فعال خواهند بود.

نعمت‌الله خواجه‌ای، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: گروه‌های راهداری کردستان در ادامه طرح خدمات زمستانی تا ۱۵ فروردین ۹۶ در راه‌های استان مستقر خواهند بود و علاوه بر آن تمام راهدارخانه‌ها آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی هستند.

خواجه‌ای از اختصاص بالغ بر ۳۰۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین برای راهداری نوروزی کردستان خبر داد و افزود: راهداری نوروزی با ۴۰۰ راهدار و ۳۰ اکیپ شبانه‌روزی انجام می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: با توجه به اینکه مقوله نگهداری راه‌ها همواره یکی از دغدغه‌های اصلی این اداره کل است امور خط‌کشی راه‌ها، تعمیر و نوسازی گاردریل‌ها، تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی، چراغ‌های چشمک‌زن و همچنین ساماندهی ورودی‌ و خروجی شهرها برای استقبال از مسافران نوروزی انجام شده است.

خواجه‌ای افزود: طی جلسات برگزار شده با پلیس راه و ارگان‌های مربوط، محدودیت‌های ترافیکی برای تردد انواع تریلر و کامیون در ایام نوروز لحاظ شده و تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت ۸ تا ۲۴ روزهای ۱۲، ۱۳ و ۱۴ فروردین ماه از محورهای بانه - سقز- سنندج و مریوان-سنندج ممنوع است.

وی در پایان با اشاره به امکان بارش‌های جوی در محورهای کرستان طی نوروز ۹۶ گفت: مسافران نوروزی ضمن همراه داشتن تجهیزات، در صورت مواجه با هرگونه مشکلی در طول شبانه روز می‌توانند با شماره ۱۴۱تماس بگیرند.

شایان ذکر است از ۷۸۳۴ کیلومتر راه موجود در کردستان ۶۰۰۰ کیلومتر روستایی، ٢٢٦ کیلومتر بزرگراه، ٣٠٨ کیلومتر راه اصلی و ۱۳۰۰ کیلومتر راه فرعی است.

نظر شما