شناسهٔ خبر: 36119 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

رئیس روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان خبر داد:

مجتمع بندری امام خمینی (ره) آماده استقبال از هموطنان در تعطیلات نوروزی

گردشگری دریایی رئیس روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: مجتمع بزرگ بندری امام خمینی (ره) آمادهٔ استقبال از هموطنان گرامی برای بازدید از مناظر بندری و دریایی و فعالیت‌های این صنعت است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، احمدرضا خدامی رئیس روابط عمومی این اداره کل با اعلام این خبر گفت: این مجتمع بزرگ بندری با وسعتی بالغ بر ۱۱ هزار هکتار و برخورداری از چهل پست اسکله در کنار سواحل شمال غربی خلیج‌فارس و در انتهای آبراه طبیعی خورموسی، وسیع‌ترین بندر تجاری کشور به شمار می‌آید و هر ساله ضمن گشودن دروازه‌های خود بروی هموطنان در ایام تعطیلات سال نو، آنان را با گوشه‌ای از خدمات و فعالیت‌های گسترده و جاری در صنعت حمل‌ونقل دریایی کشورمان آشنا می‌کند.

اتخاذ تمهیدات لازم برای بازدید هموطنان

خدامی در بیان نحوهٔ استقبال از مهمانان نوروزی، از تمهید امکانات رفاهی در مبادی ورودی این مجتمع بزرگ بندری، ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی و خدمات امداد خودرویی به بازدیدکنندگان خبر داد و افزود: در مجتمع بندری امام خمینی (ره)، این امکان برای هموطنان فراهم شده که در قالب کاروان‌های خودرویی از اسکله‌های این مجتمع بندری بازدید نموده و با توقف در محوطهٔ ایمن از تماشای مناظر دریایی و بندری بهره ببرند.

آمادگی یگان‌های امداد دریایی

رئیس روابط عمومی این مجتمع بزرگ بندری همچنین با اشاره به آمادگی یگان‌های امدادی برای کمک‌رسانی به هموطنان در گردشگاه‌های دریایی بیان کرد: یگان‌های امداد و نجات دریایی به منظور برقراری ایمنی مهمانان نوروزی در گردشگاه‌های دریایی، شناورهای خود را در دریا و یگان‌های امدادی را در سواحل مستقر نموده‌اند.

وی با اشاره به واقع شدن این مجتمع بندری در مسیر یادمان‌های دفاع مقدس و شهرهای بندری استان خوزستان گفت: هموطنان در مسیر حرکت خود به نقاط مذکور، بندر امام خمینی (ره) را به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری دریایی انتخاب کرده و ضمن بازدید از این مجتمع بندری، با مناظری تازه از فعالیت‌های جاری در صنعت حمل‌ونقل دریایی کشور آشنا می‌شوند.

خدامی با اشاره به جایگاه کم‌نظیر این مجتمع بزرگ بندری در تخلیه و بارگیری بیش از ۸۵ درصد از حجم کالاهای اساسی کشور از جمله غلات، روغن خوراکی، شکر، برنج و ...، از هموطنان دعوت کرد به منظور اطلاع یافتن از نقش بنادر کشور در چرخهٔ حمل‌ونقل کالا و مبادلات بین‌المللی، از این مجتمع بندری دیدن کرده و از نزدیک با ظرفیت‌ها و امکانات موجود و تأثیر آن بر زندگی خود آشنا شوند.

یادآور می‌شود طی تعطیلات نوروزی سال ۹۵، بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر از هموطنان از بندر امام خمینی (ره) بازدید کرده و از جاذبه‌های دیدنی آن بهره بردند.

نظر شما