شناسهٔ خبر: 36144 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس عمران و بهسازی شهری راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی خبر داد:

آموزش فرهنگی و شهروندی در اولویت برنامه‌های بازآفرینی پایدار شهری آذربایجان‌غربی

نشست رئیس عمران و بهسازی شهری راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: اجرای برنامه‌های آموزش شهروندی و فرهنگی در راستای ارتقای سرمایه اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در سکونتگاه غیررسمی آذربایجان‌غربی در سال ۹۶ پررنگ‌تر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌غربی، معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی در پنجمین جلسه ستاد استانی بازآفرینی پایدار شهری گفت: آسیب و معضلات اجتماعی ناشی از فقر فرهنگی و کمبود امکانات در مناطق حاشیهٔ شهرها و سکونتگاه‌های غیررسمی دامنگیر جامعه بوده و بنا به فرموده مقام معظم رهبری بازسازی و ساماندهی این مناطق در رأس مأموریت‌های مسئولین اجرایی قرار گرفته و با تدابیر دولت یازدهم خدمات دولت به این مناطق متمرکز شده است.

وی با بیان اینکه از اهداف انقلاب اسلامی، حمایت و خدمت‌رسانی به محرومین جامعه بوده است، افزود: نیازهای محلات در بافت‌های فرسوده شهری و مناطق حاشیهٔ شهری پس از مطالعات دقیق، شناسایی شده و در قالب برنامه‌های اولویت‌دار در ستاد بازآفرینی پایدار شهری به تصویب رسیده و به عنوان تکالیف دستگاه‌های اجرایی در برنامه‌های سالیانه گنجانده می‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: این اقدامات علاوه بر کاهش آسیب‌های اجتماعی در پایداری و با رفع نواقص و کمبودها در ارتقاء شاخص‌های توسعه‌ای جامعه نیز تأثیر بسزایی خواهد داشت.

رئیس عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در پنجمین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری محدوده‌ها و محلات هدف احیا، بهسازی و نوسازی استان گفت: اجرای برنامه‌های آموزش شهروندی و فرهنگی در اولویت برنامه‌های اجرایی سال ۹۶ است.

رسول عطایی بر تأمین زیرساخت‌های کالبدی و تأمین سرانه خدمات شهری در شهر ارومیه از سوی مدیریت شهری در محلات هدف تأکید کرد و افزود: طرح ساماندهی کالبدی- اقتصادی و اجتماعی شهر بوکان مطالعه و تهیه می‌شود.

پنجمین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری محدوده‌ها و محلات هدف احیا، بهسازی و نوسازی استان با حضور معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی و جمعی از مدیران دستگاه اجرایی با محوریت بررسی و اتخاذ تصمیم در خصوص برنامه‌های پیشنهادی ستاد بازآفرینی شهری برگزار شد.

نظر شما