شناسهٔ خبر: 36206 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

همزمان با آغاز سفرهای نوروزی صورت گرفت؛

وزیر راه و شهرسازی از سامانه صدای مسافر راه‌آهن تهران بازدید كرد/ گامی موثر در رضایتمندی مسافران ریلی و احقاق حقوق شهروندی

ایستگاه راه آهن تهران وزیر راه و شهرسازی با حضور در ایستگاه راه‌آهن تهران از سامانه صدای مسافر (۵۱۴۹) بازدید كرد و از نزدیك در جریان پیگیری درخواست‌های مسافران و متقاضیان راه‌آهن كشور قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به همراه سعید محمدزاده مدیرعامل شركت راه‌آهن و معاون وی و همچنین سعيد رسولی عضو هیئت مدیره شركت راه‌آهن و مازیار یزدانی معاون فنی و امور زیربنایی راه‌آهن از سامانه ۵۱۴۹ یا سامانه صدای مسافر راه‌آهن بازدید كرد.

لازم به ذکر است؛  این سامانه به عنوان مركز اطلاع‌رسانی قطار و ایستگاه‌ها به شكایات و درخواست‌های مردم رسیدگی می‌كند و با استفاده از نرم‌افزار پاسخ مناسب را به مسافر می‌دهد.

گفتنی است هرگونه شكایت در نرم‌افزار این سامانه ثبت می‌شود و مستقیم به شركت پیمانكار ارسال می‌گردد و در صورت تایید شكایت شركت راه‌آهن پس از بررسی پاسخ لازم را در قالب پیامك به مسافر ارسال می‌كند.

همچنین در صورت وجود هرگونه خسارت همچون خرابی هریك از وسایل موجود در كوپه و مجموعه قطار ۵۰ درصد مبلغ بلیت به مسافر شاكی بازگردانده می‌شود.

علی كاظمی‌منش مدیركل تنظیم بازار شركت راه‌آهن نیز در بازدید دکتر آخوندی از این سامانه گفت: به طور تقریبی ماهانه ۵۰ هزار نفر با سامانه ۵۱۴۹ تماس برقرار می‌كنند كه آمار شكایات نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد كاهش داشته است و در مقابل آمار اطلاع رسانی با افزایش روبرو بوده است.

وی با بیان اینكه شكایت از رئیس قطار و مهماندار در سال جاری ۱۰ درصد از مجموع شكایات را در بر گرفته بود گفت: هدف‌گذاری شده كه در سال آینده این رقم به ۸ درصد كاهش یابد.

نظر شما