شناسهٔ خبر: 36218 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل راه آهن تشریح کرد:

آخرین وضعیت پیش‌فروش بلیت قطارهای نوروزی/ فروش بیش از ۹۰۰ هزار بلیت قطار/ احتمال افزایش قطارهای فوق‌العاده‌ای به ناوگان

قطار مسافر مدیرعامل راه آهن گفت: از یک میلیون و ۶۰۰ هزار صندلی رفت و برگشت قطار تاکنون بیش از ۹۰۰ هزار بلیت فروخته شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعید محمدزاده با حضور در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما با بیان اینکه بلیت هایی که فروخته شد یک طرفه است، گفت: ضریب استفاده از قطارها به سمت مشهد بیش از ۹۵ درصد و این رقم در سطح شبکه راه آهن بیش از ۸۷ درصد است.

وی با اشاره به اینکه امسال استقبال از قطار در مقایسه با پارسال بهتر بود افزود: اکنون بیش از ۹۰ درصد سفرهای یک طرفه ما استفاده شده است و این نشان می دهد مردم هنوز برای سفرهای برگشت خود تصمیم نگرفتند.

محمدزاده گفت: بلیت های رفت و برگشت تبریز- مشهد و از تهران به سمت مشهد تقریبا تکمیل است و تهران به سمت بندرعباس، تهران به سمت اهواز، تهران- یزد ؛ تهران- کرمان و تهران - زاهدان هم تقریباً کامل است.

مدیرعامل راه آهن با اشاره به اینکه از یک میلیون و ۶۰۰ هزار سفر با قطار حدود ۳۰۰ هزار سفر، حومه ای است، اضافه کرد: همه بلیت های سفرهای بلند با قطار استفاده خواهد شد و حتی مجبور می شویم در برگشت ها قطارهای فوق العاده ای را اضافه کنیم.

محمدزاده با تاکید بر اینکه افزایش کیفیت خدمات رسانی از اهداف ماست، گفت: امسال واگن های بالای ۴۵ سال را از خدمات دهی خارج و ۱۱۵ واگن جدید را اضافه کردیم.

وی افزود: امسال از نظر الگوی قیمت در مقایسه با پارسال تغییری نداشتیم.

محمدزاده گفت: یک تن کیلومتر بار اگر به جای جاده از طریق ریل قطار حمل شود در کشورمان حداقل ۳۵ سی سی در مصرف سوخت صرفه جویی می شود و یک نفر کیلومتر هم حداقل ۲۰ سی سی صرجویی می شود.

وی ادامه داد: پیش بینی می کنیم امسال تا پایان سال با استفاده از قطار تقریباً حدود ۲۵ میلیون بشکه نفت صرفه جویی شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مدیرعامل راه آهن با بیان اینکه در حوزه مسافری رقابت بین ریل و جاده زیاد است گفت: بر اساس قانون باید پول مقدار صرفه جویی شده در مصرف سوخت به سرمایه گذار باز گردانده شود.

محمدزاره افزود: شیوه نامه استفاده از این قانون به امضای وزرای نفت و راه و شهرسازی و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی رسید و بر این اساس قراردادهایی را منعقد کردیم که امیدواریم اجرایی شود.

وی گفت: ترجیح مردم به استفاده از وسایل شخصی بیشتر شده است .

محمدزاده افزود: در برنامه ششم توسعه برای اینکه سرمایه گذاری در حمل و نقل ریلی بتواند جذاب شود بسته هی حمایتی بسیار ارزشمندی در نظر گرفته شده است از جمله اینکه سرمایه گذاری در حمل و نقل ریلی مانند سرمایه گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته تلقی شده است.

نظر شما