شناسهٔ خبر: 36241 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

شارقی در گفتگو با پایگاه خبر اعلام کرد:

گشت‌های نوروزی جهت خدمات‌دهی به مسافرین در استان مرکزی/ معرفی جاذبه‌های گردشگری استان

مجید شارقی مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان مرکزی از انجام گشت‌های نوروزی جهت خدمات‌دهی به مسافرین در استان مرکزی خبر داد و گفت: کشیک‌های نوروزی برای بازدید شبانه‌روزی مشخص شده‌اند که از ۲۸ اسفند تا ۱۵ فروردین ماه آماده‌باش خواهند بود.

مجید شارقی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص تمهیدات نوروزی استان در آستانه تعطیلات نوروزی بیان کرد: تمامی دستگاه‌ها در راستای پاسخگویی هرچه دقیق‌تر به مسافرین و مخاطبان حوزه گردشگری در این ایام آماده بوده و اقدامات لازم جهت آماده‌سازی و آراستگی مجتمع‌های خدمات بین راهی استان را با هدف پذیرایی هرچه مناسب‌تر از مسافرین،رانندگان و کاربران جاده‌ای انجام خواهند داد..

شارقی همچنین اضافه کرد: با توجه به استقرار یگان حفاظت در استان، کشیک‌های نوروزی برای بازدید شبانه‌روزی جهت حفظ این اراضی مشخص شده‌اند که از ۲۸ اسفند تا ۱۵ فروردین ماه آماده‌باش خواهند بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بازرسی از مجتمع‌های بین راهی، ایستگاه‌های قطار و فرودگاه و سرانجام برگزاری کنفرانس خبری با حضور مدیران عضو شورای حمل و نقل از سایر اقداماتی است که در حین و بعد از ایام نوروز اجرایی خواهد شد.

به گفته مدیرکل اداره راه و شهرسازی مرکزی شهر اراک به سبب آب و هوای کوهستانی با زمستان‌های سرد و تابستان‌های معتدل، دارای چشم‌اندازهای طبیعی متنوع و جذاب است که از جمله این جاذبه‌های طبیعی می‌توان به تالاب و کویر میقان، غار سفید خانی(عین هو)، روستای انجدان همراه با بافت تاریخی و چشمه‌ها و غارها، چشمه چپقلی، منطقه حفاظت شده هفتاد قله، دره گردو، باغ وحش و پارک جنگلی شهید باهنر و پارک جنگلی شهید رجایی اشاره کرد.

وی در پایان همچنین بازدید از آب گرم شهرستان محلات، بیت حضرت امام خمینی (ره) در شهرستان خمین، غار نخجیر و مقبره پروفسور حسابی در تفرش، طبیعت زیبای آشتیان را پیشنهاد خوبی برای مسافرین نورزی اعلام کرد.

نظر شما